Analýza videoobsahu fotbalových klubů na sociálních sítích
Analysis of video content of football clubs on social networks
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147684Identifiers
Study Information System: 226321
Collections
- Kvalifikační práce [8829]
Author
Advisor
Consultant
Voráček, Josef
Referee
Veselý, Kamil
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
český fotbal, Fortuna liga, Ligová fotbalová asociace, marketingová komunikaceKeywords (English)
Czech football, Fortuna league, League football association, marketing communicationNázev: Analýza videoobsahu fotbalových klubů na sociálních sítích Cíle: Hlavním cílem této práce je zmapování, zhodnocení a komparace práce s videoobsahem vybraných fotbalových klubů z FORTUNA:LIGY na sociálních sítích. Dále také zmapování, zhodnocení a komparace celkové práce klubů na sociálních sítích. Metody: V této práci byla využita metoda obsahové analýzy videoobsahu v kombinaci s online pozorováním sociálních sítí a následnou komparací zjištěných hodnot mezi kluby. Metody byly aplikované v rozmezí 2 měsíců až 1 roku. Výsledky: Práce poskytuje kompletní a detailní zmapování práce s videoobsahem a sociálními sítěmi v české nejvyšší fotbalové soutěži. Umožňuje detekovat slabá i silná místa, které do budoucna umožňují vytvoření propracovaných doporučení pro jednotlivé kluby. Základní návrhy pro doporučení byly zahrnuty i do této práce. Klíčová slova: český fotbal, Fortuna liga, Ligová fotbalová asociace, marketingová komunikace
Title: Analysis of video content of football clubs on social networks Objectives: The aim of this work is to map, evaluate and compare work with video content of selected football clubs from the FORTUNA:LEAGUE on social networks. Then also map, evaluate and compare complex work of club on social networks. Methods: In this work was used method of content analysis of video content in combination with online monitoring of social networks and then comparison of the gain values between clubs. Methods were applied for 2 months or 1 year. Results: The work provides a complete and detail mapping of work with video content and social networks in the Czech highest football competition. It allows to detect weaknesses and strengths that allow to create sophisticated recommendations for each club in the future. Basic suggestions of recommendations were included in this work. Keywords: Czech football, Fortuna league, League football association, marketing communication