Vnímané archetypy značek týmů Formule 1
Perceived Formula 1 teams' brand archetypes
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147609Identifiers
Study Information System: 213155
Collections
- Kvalifikační práce [8847]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
motorsport, branding, fanoušciKeywords (English)
motorsport, branding, fansNázev: Vnímané archetypy značek týmů Formule 1 Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým archetypům řadí fanoušci formule 1 v Česku a na Slovensku všech 10 týmů ročníku 2021. Metody: Stěžejní součástí bakalářské práce byl marketingový výzkum vnímání značek týmů Mistrovství světa vozů formule 1 ročníku 2021, při kterém bylo použito elektronické dotazování. Teoretická část vychází zejména z analýzy dostupné literatury o teorii archetypů a formule 1. V analytické části této práce bylo využito projektivních technik, konkrétně metody vizualizace a personifikace. Výsledky: Týmy, které jsou v současné formuli 1 úspěšné, kombinují archetyp Hrdiny s druhým výrazným archetypem. Ostatní týmy s výjimkou Haasu mají pouze mírně výrazný archetyp nebo vyrovnaný poměr několika archetypů zároveň. Klíčová slova: motorsport, branding, fanoušci
Title: Brand archetypes perception of Formula One teams Objectives: Main aim of this thesis is to find out which Formula One teams brand archetypes are perceived by Formula One fans of Czechia and Slovakia. Methods: During research of teams' brand archetypes of 2021 Formula One World Championship was used electronic questionnaire. The theoretical part is based on the analysis of literature focused on brand archetypes and Formula One. Descriptive analysis used projective techniques, specifically visualization and personification. Results: Present successful Formula One teams combine Hero archetype with second significant archetype. Other teams' archetypes with exemption of Haas have only tiny advantage or balanced ratio of archetypes. Keywords: motorsport, branding, fans