Pořady českých televizních stanic určené k propagaci vlastního programu
Programmes of Czech televisions which are intended for their own promotion
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147429Identifiers
Study Information System: 59747
Collections
- Kvalifikační práce [17115]
Author
Advisor
Referee
Lokšík, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Media Studies
Date of defense
16. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Pořady českých televizních stanic určené k propagaci vlastního programu" pojednává o rozdílech v pojetí selfpromotion pořadů stanice veřejné služby a soukromé komerční stanice v českém prostředí. Teoretická část vychází z již publikovaných studií o uspořádání českého mediálního trhu, o publiku a komunikaci s ním, definuje rozdíl mezi reklamou a selfpromotion a obecně pojednává o prvcích, které jsou k propagaci televizní stanice používány. Obsahem praktické části práce jsou konkrétní selfpromotion pořady České televize a televize Nova, tedy Čétéčko a Volejte Novu. Téma se dá uchopit ze dvou úhlů pohledu - žurnalistického a marketingového. V této práci je na selfpromotion pořady nahlíženo z pohledu žurnalistického - předmětem zkoumání je dramaturgická struktura pořadů, druhy příspěvků a jejich stavba, stopáž, komunikace s diváky apod. Poznatky, které jsou v této práci uvedeny vycházejí ze sledování třinácti vydání každého pořadu (v období 1. ledna 2008 - 31. března 2008) a z rozhovorů s dramaturgyněmi obou zmíněných pořadů. Výsledkem je vymezení jejich rozdílnosti. V závěrečné komparaci je kladen důraz jak na rozdíly pořadů samotných, tak na odlišný přístup televize, který je odvislý od jejího odlišného postavení na mediálním trhu.
Diploma thesis "Programmes of Czech televisions which are intended for their own promotion" deals with differences between marketing of public and private in the Czech republic. Theoretical part of this thesis summarizes specialized publications about Czech media market, typologies of audience and appropriate communication with the mass audience, it defines differences between advertisement and selfpromotion and it contains description of items of selfpromotion. The main part of the thesis is practical description of Čétéčko and Volejte Novu. It is based on watching thirteen broadcasted programmes (form 2008-01-01 till 2008-03-31) and interviews with the moderator of this programmes. The form of analysis from a journalistic, not marketing, persepective. It means structure, way of reporting, moderators, communication with audience, etc. The result of thesis is determination of differences between programmes Čétéčko and Volejte Novu. Contrast between selfpromotion of public and commercial medium is characterized in final confrontation.