Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1420Identifikátory
SIS: 180953
Katalog UK: 990021210450106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Müller Dočkalová, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
10. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaníKlíčová slova (anglicky)
synthetic phonics, analytic phonics, phonemes, graphemes, pronunciation and articulation, spelling, reading, writingEfektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá metodologii cizích jazyků - osvojování si čtenářských dovedností dětí, zvláště pak výslovnost angličtiny. Práce se zaměřuje na to, jak systematická explicitní metoda výuky Phonics pomáhá při učení se čtení a správného vyslovování. Dále zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Praktická část se zaměřuje na testování dvou skupin dětí, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. Data byla sebrána v regionech Praha a Hradec Králové. Testováno bylo 62 studentů, z nichž 33 tvořilo kontrolní skupinu žáků, zbylých 29 pak bylo vyučováno metodou Phonics. Test, který prověřoval čtení existujících slov, výslovnost smyšlených výrazů a slova, která pravidlům Phonics nepodléhají, byl specielně vytvořen pro testování EFL studentů a tvořily jej dvě různé aktivity. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda explicitní výuka Phonics pomáhá při čtení a výslovnosti nejen rodilým mluvčím...
The effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students Abstract The diploma considers the effectiveness of systematic and explicit Synthetic Phonics teaching methods in the EFL learning environment. The theoretical section examines foreign language methodology - the field of reading acquisition in young learners, especially English language pronunciation. It studies how systematic explicit Phonics approach can help in learning how to read and pronounce words correctly. It explores the similarities and differences between teaching Synthetic and Analytic Phonics, and compares them. Furthermore it discusses whether synthetic phonics is useful not only for native English speakers, but also for EFL students. The practical part focuses on testing two groups of children who have different experiences of phonics. The data were collected in Prague and the Hradec Králové region. There were 62 students tested out of whom 33 were in a control group and 29 were taught using a systematic Phonics approach. A specially designed test consisting of two different activities was applied. It tested word reading, non-word pronouncing and sight word recognition. The aim of the research was to find out whether explicit Synthetic Phonics teaching instruction helps not only native English speakers, but also EFL learners in...