Zobrazit minimální záznam

Zkoumání Rushdieho vypravěčské techniky v jeho románech Hanba a Půlnoční děti, její použití k vytvoření sociálního komentáře o politické situaci v Indii a v Pákistánu, a zařazení Rusdieho literatury do post-koloniálního kontextu
dc.contributor.advisorClark, Colin Steele
dc.creatorKühnlová, Caroline
dc.date.accessioned2017-04-07T14:55:16Z
dc.date.available2017-04-07T14:55:16Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14171
dc.description.abstractThis BA paper discusses how Salman Rushdie makes use of the narrative strategy of magical realism in his novels Midnight's Children and Shame, to create a picture of and a commentary upon the culture and politics of India and Pakistan in the 20th century, taking into consideration the use of multiple perspectives - individual, universal, historical. Rushdie's literature and narrative strategy are also discussed in light of how they are deployed to illuminate post-colonialism and its associated dilemmas.en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vypravěčské techniky Salmana Rushdieho v jeho románech Půlnoční děti (1981) a Hanba (1983). K pochopení Rushdieho literární tvorby je důležité nahlédnout do jeho života a identifikovat podněty, které tuto tvorbu ovlivnily. Také historie Indie a Pákistánu hrají v jeho dílech důležitou roli. Příběhy Půlnočních děti i Hanby se v těchto zemích odehrávají, proto se část práce právě touto historií zabývá. Nadále je Rushdieho tvorba charakterizována jako magickorealistická, postmoderní a postkoloniální, a tyto prvky jsou pomocí příkladů z Půlnočních dětí a Hanby ilustrovány.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAn exploration of Rushdie's narrative strategy in Shame and Midnight's Children, its usage to create a social commentary on the political situation of India and Pakistan, and placing Rushdie's literature in the context of post-colonialismen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-04
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId56566
dc.title.translatedZkoumání Rushdieho vypravěčské techniky v jeho románech Hanba a Půlnoční děti, její použití k vytvoření sociálního komentáře o politické situaci v Indii a v Pákistánu, a zařazení Rusdieho literatury do post-koloniálního kontextucs_CZ
dc.contributor.refereeBeran, Zdeněk
dc.identifier.aleph000976723
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vypravěčské techniky Salmana Rushdieho v jeho románech Půlnoční děti (1981) a Hanba (1983). K pochopení Rushdieho literární tvorby je důležité nahlédnout do jeho života a identifikovat podněty, které tuto tvorbu ovlivnily. Také historie Indie a Pákistánu hrají v jeho dílech důležitou roli. Příběhy Půlnočních děti i Hanby se v těchto zemích odehrávají, proto se část práce právě touto historií zabývá. Nadále je Rushdieho tvorba charakterizována jako magickorealistická, postmoderní a postkoloniální, a tyto prvky jsou pomocí příkladů z Půlnočních dětí a Hanby ilustrovány.cs_CZ
uk.abstract.enThis BA paper discusses how Salman Rushdie makes use of the narrative strategy of magical realism in his novels Midnight's Children and Shame, to create a picture of and a commentary upon the culture and politics of India and Pakistan in the 20th century, taking into consideration the use of multiple perspectives - individual, universal, historical. Rushdie's literature and narrative strategy are also discussed in light of how they are deployed to illuminate post-colonialism and its associated dilemmas.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990009767230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV