Hodnocení vztahů úrovně neuromotoriky, tělesného somatotypu, tělesné zdatnosti a herních dovedností u hráčů ve fotbalu v kategorii U12.
Assessment of the relationship between level of neuromotor, body somatotype, physical fitness level and game skills at football players in U12 category.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1415Identifiers
Study Information System: 169789
Collections
- Kvalifikační práce [8829]
Author
Advisor
Referee
Musálek, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
fotbal, fundamentální pohybové dovednosti, herní dovednosti, neuromotorika, somatotyp, tělesná zdatnostKeywords (English)
football, fundamental motor skills, game skills, neuromotor, somatotype, physical fitnessNázev: Hodnocení vztahů úrovně neuromotoriky, tělesného somatotypu, tělesné zdatnosti a herních dovedností u hráčů fotbalu v kategorii U12. Cíle: Zjistit vztahy mezi úrovní neuromotoriky, tělesného somatotypu, celkové tělesné zdatnosti a úrovní individuálních herních dovedností u hráčů fotbalu ve věkové kategorii U12. Metody: Hlavní výzkumnou metodu naší práce byla metoda pozorování. Do výzkumu byli zařazeni hráči fotbalu (n = 40; 11,5 ± 0,3 let). Neuromotorický věk jsme zjišťovali pomocí Bruininks Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOT - 2). Tělesná zdatnost byla zjišťována pomocí testové baterie UNIFITTEST 6-60. Pro stanovení somatotypu jsme použili metodiku Heath - Carter. Pro analýzu získaných dat jsme použili základní deskriptivní statistiku, korelace, lineární a vícenásobnou regresi. Výsledky: Významný vztah (r = -0,60; p<0,001) jsme zjistili mezi úrovní základních pohybových dovedností (úroveň neuromotoriky) a specifické herní dovednosti (vedení míče). Významné korelace byly dále zjištěny mezi úrovní základních pohybových dovedností (úroveň neuromotoriky) a tělesné zdatnosti (r = 0,64; p<0,001) a mezi úrovní tělesné zdatnosti a specifické herní dovednosti (vedení míče; r = 0,55; p<0,01). Tyto výsledky naznačují důležitost úrovně základních pohybových dovedností a tělesné zdatnosti ve vtahu...
Title: Assessment of the relationship between level of neuromotor, body somatotype, physical fitness level and game skills at football players in U12 category. Objectives: The aim is to determinate the relationships between levels of neuromotoric, body somatotype, overal physical fitness level and the individual playing skills at football players in the U12 age category. Methods: The main research method of our work was the observation method. The research were included soccer player (n = 40; 11,5 ± 0,3 let). Neuromotor age, we investigated using Bruininks Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOT - 2). Physical fitness was assessed using a test battery UNIFITTEST 6-60. To determine the somatotype we used the methodology of Heath - Carter 1967. For data analysis we used basic descriptive statistics, correlation, linear and multiple regression. Results: A significant correlation (r = -0.60; p <0.001) was found between the level of fundamental motor skills (level of neuromotoric) and the specific game skills (slalom with the ball). Significant correlations were also found between the level of fundamental motor skills (level of neuromotoric) and physical fitness (r = 0.64; p <0.001) and between levels of physical fitness and the specific game skills (slalom with the ball; r = 0.55; p <0.01). These...