Chronický stres jako aktuální fenomén a jeho dopad na kvalitu života jedince
Chronic stress as a contemporary phenomenon and its impact on quality of life of the individual
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136645Identifikátory
SIS: 226173
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zajícová, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
22. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
chronický stres|zdraví|duševní zdraví|kvalita života|psychohygienaKlíčová slova (anglicky)
chronic stress|health|mental health|quality of life|psychohygienebakalářská práce se zabývá problematikou chronického stresu v kontextu současné doby a tím, jak chronický stres ovlivňuje kvalitu života jedince. Literárně přehledová část se soustředí na vysvětlení mechanismů chronického stresu, zasazuje ho do kontextu 21. století, diskutuje jeho vlivy na zdraví a kvalitu života jedince a následně nabízí způsoby redukce stresu a jeho prevence. Na základě teoretické části byl navrhnut výzkumný projekt, v jehož rámci se skrze mapující studii zkoumá problematika chronického stresu u pracujících a nepracujících vysokoškolských studentů. Pomocí dotazníku PSS 10 je zkoumána prevalence míry chronického stresu a rozdíly ve vnímané míře stresu mezi těmito dvěma skupinami.
The bachelor thesis deals with the topic of chronic stress in the context of present times and its impact on quality of life of an individual. The literature review focuses on explaining mechanisms of chronic stress, placing chronic stress in the context of 21st century, discuses its impact on health and quality of life of an individual and offers ways for reducing chronic stress and ways for its prevention. Based on the theoretical part a research project was designed in the framework of which was, trough mapping study, examined the issue of chronic stress of working and non-working university students. The PSS-10 questionnaire examines the prevalence of chronic stress levels and the differences in perceived stress levels between these two groups.