Vliv syndromu vyhoření na pracovní kariéru učitelů
The Impact of Burnout Syndrome on Teachers' Work Career
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136578Identifikátory
SIS: 232663
Kolekce
- Kvalifikační práce [23981]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baumgartner, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
14. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
syndrom vyhoření|vyčerpání|stres|příznaky|prevence|pracovní kariéra|učitelKlíčová slova (anglicky)
burnout syndrome|exhaustion|stress|symptoms|prevention|work career|teacherBakalářská práce rozpracovává problematiku syndromu vyhoření u učitelů základních a středních škol. Cílem bakalářské práce je postihnout dopad syndromu vyhoření na pracovní výkon a kariéru učitelů. Svou pozornost práce zaměřuje nejprve na vymezení syndromu vyhoření a příčiny jeho vzniku, na jednotlivá stadia, důsledky a možnou prevenci. Zahrnuty jsou také oblasti diagnostiky a léčby syndromu vyhoření. Dále je pozornost věnována profesi a pracovní kariéře učitele, a to v souvislosti s faktory, které ji ve spojitosti se syndromem vyhoření ovlivňují. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, jak syndrom vyhoření ovlivňuje pracovní kariéru u cílové skupiny učitelů základních a středních škol, kteří mají syndrom vyhoření odborně diagnostikovaný alespoň jeden rok. Data jsou získána osobními rozhovory s dvanácti respondenty ve věku od 25 let do 65 let ze Středočeského a Ústeckého kraje. Respondenti jsou vybráni prostřednictvím nenáhodného příležitostného výběru. Přihlásit se mohou dobrovolně prostřednictvím e-mailu, na základě výzvy adresované ředitelům základních a středních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Syndrom vyhoření, vyčerpání, stres, příznaky, prevence, pracovní kariéra, učitel.
Bachelor's thesis works up the issue of burnout syndrome at teachers of elementary and high schools. Goal of this bachelor's thesis is to capture the impact of burnout syndrome on teachers' work performance and career. At first attention in the thesis is dedicated to the definition of burnout syndrome and it's causes, it's particular phases, consequences of burnout syndrome and it's possible prevention. Attention is also paid to the profession and work career of teachers in connection with the factors influencing work career because of burnout syndrome. Goal of the qualitative research is to find out in what way the burnout syndrome effects the work career at target group of elementary and high school teachers, who have the burnout syndrome professional diagnosed for at least one year. Data is gathered by personnel interviews with twelve people aged 25 to 65 years from the field of elementary and high school education coming from Central Bohemian Region and from Ústí nad Labem Region. Responders are chosen via non-random occasional choice. Responders can enrol on research voluntarily by e-mail on the basis of invitation addressed to principals of elementary and high schools. KEY WORDS Burnout syndrome, exhaustion, stress, symptoms, prevention, work career, teacher.