Role výchovného poradce na základní škole
The role of an educational counsellor at elementary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136519Identifikátory
SIS: 227820
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výchovný poradce|základní škola|poradenství|žáci se speciálními vzdělávacími potřebami|kariérové poradenství|diagnostikaKlíčová slova (anglicky)
educational counsellor|elementary school|counselling|pupils with special educational needs|career counseling|diagnostics(česky): Bakalářská práce se zabývá osobností a činnostmi výchovného poradce na základní škole. Představuje systém poradenských služeb na školách v České republice, seznamuje s jednotlivými členy tohoto systému a hlavní náplní jejich práce. Text se zaměřuje na roli výchovného poradce, na osobnostní a kvalifikační předpoklady potřebné k vykonávání této funkce. Dále na jednotlivé činnosti, které jsou nedílnou součástí jeho působení na základní škole, a s nimi související etické zásady práce. Praktická část popisuje dotazníkové šetření, pomocí kterého byly zjišťovány nejčastější činnosti a metody práce výchovných poradců v dnešní době a také jejich celkové vnímaní této profese.
(in English): The bachelor's thesis deals with the personality and activities of an educational counsellor at elementary school. It presents a system of counselling services at schools in the Czech Republic, acquaints with individual members of this system and their main job description. The text focuses on the role of an educational counsellor, on the personal and qualification prerequisites needed to perform this role. Furthermore, on individual activities that are an integral part of his/her work at elementary school and the related ethical principles. The practical part evaluates the results of the survey that was used to determine the most common activities and methods of work of educational counsellors today and their overall perception of this profession.