Současný stav a možnosti výuky informační gramotnosti na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
The current state and possibilities of information literacy instruction at Faculty of Arts of Charles University in Prague
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/13002/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13002Identifiers
Study Information System: 36164
Collections
- Kvalifikační práce [23200]
Author
Advisor
Referee
Machytková, Marta
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
4. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce popisuje vybraná teoretická východiska a zkušenosti z výuky informační gramotnosti, podle nichž jsou v závěru formulována některá doporučení k rozvoji informační výuky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Práce se skládá ze tří částí, ve kterých se postupně seznamujeme se zkušenostmi z teorie i praxe, abychom je mohli v poslední části aplikovat. První část se zaměřuje pouze na teorii a vystihnutí obsahu pojmu informační gramotnosti. S přechodem do druhé části se dostáváme k situaci informačního vzdělávání v České republice. Později se práce zaměřuje také na prostředí vysokých škol. V poslední, třetí části se seznamujeme s vybranými metodami a trendy informační výuky a s výsledky provedeného průzkumu informační gramotnosti studentů na Filozofické fakultě. Nakonec jsou popsána některá doporučení k rozvoji informační výchovy na Filozofické fakultě. V přílohách najdeme zpracovaný průzkum. [Autorský abstrakt].