Současný stav a možnosti výuky informační gramotnosti na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
The current state and possibilities of information literacy instruction at Faculty of Arts of Charles University in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13002Identifikátory
SIS: 36164
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Machytková, Marta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
4. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce popisuje vybraná teoretická východiska a zkušenosti z výuky informační gramotnosti, podle nichž jsou v závěru formulována některá doporučení k rozvoji informační výuky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Práce se skládá ze tří částí, ve kterých se postupně seznamujeme se zkušenostmi z teorie i praxe, abychom je mohli v poslední části aplikovat. První část se zaměřuje pouze na teorii a vystihnutí obsahu pojmu informační gramotnosti. S přechodem do druhé části se dostáváme k situaci informačního vzdělávání v České republice. Později se práce zaměřuje také na prostředí vysokých škol. V poslední, třetí části se seznamujeme s vybranými metodami a trendy informační výuky a s výsledky provedeného průzkumu informační gramotnosti studentů na Filozofické fakultě. Nakonec jsou popsána některá doporučení k rozvoji informační výchovy na Filozofické fakultě. V přílohách najdeme zpracovaný průzkum. [Autorský abstrakt].