Případová studie mobilní aplikace - průvodce Národním muzeem
Case Study of Mobile Application - Audio Guide for the National Museum
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128119Identifikátory
SIS: 233896
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Wančová, Nina
Oponent práce
Šisler, Vít
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
23. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
mobilní aplikace|muzeum|Národní muzeum|případová studie|bluetooth|audioprůvodceKlíčová slova (anglicky)
mobile application|museum|National Museum|case study|bluetooth|audioguideTématem diplomové práce je případová studie mobilního audioprůvodce pro expozice Národního muzea. Autor se v teoretické části zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících s tématem případové studie mobilního průvodce pro kulturní instituci, mezi něž patří především pojmy jako kultura, digitální kultura a její propojení s technologiemi. Následně se věnuje obecnému představení mobilních aplikací, jejich historii a rovněž prvními příklady užití mobilních aplikací v galeriích a muzeích. Hlavní důraz teoretické části je kladen na způsob vývoje mobilní aplikace se zaměřením na jednotlivé fáze procesu, chronologickou posloupnost a zároveň technologická rozšíření, která lze využít pro dosažení intenzivnějšího návštěvnického zážitku. Třetí kapitola se poté věnuje mapování současného stavu mobilních aplikací zahraničních muzeí. V praktické části je zevrubně popsán proces návrhu mobilní aplikace formou případové studie mobilního průvodce Národním muzeem. Cílem práce je kriticky zhodnotit a porovnat reálný průběh vývoje ve specifické kulturní instituci, který se od teorie může značně lišit. Na konkrétních případech je také popsáno, jaké zkušenosti autoři získali a rovněž jak odlišně by na základě těchto zkušeností postupovali během dalších podobně zaměřených projektů. Provedená případová studie v rámci...
The diploma thesis deals with a case study of the development of a mobile audio guide for the expositions of the National Museum. In the theoretical part, the author focuses on defining the basic concepts related to the topic of a case study of a mobile guide for cultural institutions, which include concepts such as culture, digital culture and its connection with technology. Subsequently, the author deals with a general introduction of mobile applications, the history of such designed applications and also the first examples of the use of mobile applications in galleries and museums. The main emphasis is placed on the procedures of mobile application development with a focus on the individual phases of the process, chronological sequence and at the same time technological extensions that can be used to achieve a more intensive visitor experience. The third chapter includes the current state of mobile applications of foreign museums. The practical part describes in detail the process of designing a mobile application in the form of a case study of a mobile guide for the National Museum. The main aim is to critically evaluate and compare the real way of development in a specific cultural institution, which can differ significantly from the theory. In specific cases, it is also described what...