Porovnání outdoorových zážitků u dětí z alternativních a tradičních škol v době koronaviru
Comparison of outdoor experiences amongst children from alternative and traditional schools during covid-19
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127457Identifiers
Study Information System: 214769
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Psohlavec, Lukáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
outdoorové aktivity, alternativní vzdělávání, školství, volnočasové aktivityKeywords (English)
outdoor activities, alternative education, education, freetime activitiesNázev: Porovnání outdoorových zážitků u dětí z alternativních a tradičních škol v době koronaviru Cíle: Cílem této práce bylo porovnat volnočasové vyžití dětí z alternativních a tradičních škol a jejich zkušenosti s outdoorovými aktivitami a tím zjistit, jak moc se v této problematice rodiny dětí liší. Metody: Jedná se o výzkumnou studii. Ke zjištění zkušeností s outdoorovými aktivitami dětí byla použita anketa o 4 otázkách. Ta byla rozdána ve dvou základních školách v Semilech, v tradiční a v alternativní ZŠ. Cílovou skupinou byli žáci 5. tříd ve věku 10 až 11 let. Výzkumu se celkem zúčastnilo 40 respondentů. Výsledky: Žáci alternativní školy na základě vyhodnocení ankety prokázali více zkušeností s outdoorovými aktivitami než žáci z tradiční školy. Závěr: Náš výzkum neprokázal, že by žáci navštěvující alternativní školu pocházeli z rodin, které jsou více sportovně založené. Klíčová slova: outdoorové aktivity, alternativní vzdělávání, školství, volnočasové aktivity
Title: Comparison of outdoor experiences amongst children from alternative and traditional schools during covid 19 Objectives: Purpose of this thesis was to examine freetime and outdoor activities of children from alternative and traditional schools and then compare the differences within the children's families. Methods: It is a research thesis. A poll containing 4 questions was used to examine the experiences with outdoor activities within the pupils. It was distributed in two Semily elementary schools. Traditional and alternative elementary school. The aiming group were pupils from 5th grade in the age of 10-11. The research was attended by 40 pupils. Results: Based on the poll, the pupils from alternative school showed more experiences with outdoor activities than the pupils from traditional school. Conclusion: Despite the results, the research didn't show that children from alternative schools were from families with more sporty backround. Keywords: outdoor activities, alternative education, education, freetime activities