Systém správy objednávek pro restaurační zařízení
A system for orders management in a restaurant
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127209Identifiers
Study Information System: 219906
Collections
- Kvalifikační práce [10691]
Author
Advisor
Referee
Kofroň, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
11. 2. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
restaurace|objednávka|POS|objednávkový systémKeywords (English)
restaurant|order|POS|ordering systemPráce se zabývá implementací softwaru pro evidenci objednávek a tržeb v restauračním zařízení a je zaměřena především na podniky typu čajovna/kavárna, tedy zařízení která nejsou členěna na kuchyň a bar, ale mají pouze jednu přípravnu. Systém, umožňující rychlou a přehlednou evidenci objednávek a tržeb, pomáhá udržet přehled o financích podniku a požadavcích zákazníků. Navíc vhodný systém je klíčem ke kvalitnějším službám podniku. Na trhu již existuje mnoho produktů pro správu objednávek, avšak kvůli veliké variabilitě vlastností těchto systémů je obtížné najít právě takový, který bude odpovídat přesným požadavkům podniku. V rámci této práce byl navržen a implementován systém Orsy. Dílo vzniklo na požadavky konkrétní čajovny, kde je nyní se spokojeností využíváno. Navíc tak přispívá k inovaci v oblasti informačních systémů pro restaurace. 1
The work is about the implementation of a system for orders management in a re- staurant, and is focused primarily on companies such as teahouse/cafe, ie facilities that are not divided into kitchen and bar, but have only one preparation room. The system, which enables fast and clear registration of orders and sales, helps to keep track of the company's finances and customer requirements. In addition, a suitable system is the key to better business services. There are already many order management softwares on the market, but due to the great variability of the properties of these systems, it is difficult to find just one that will meet the exact requirements of the company. Within this work was designed and implemented a system Orsy. The work was created for requirements of a specific tea house, where it is now used with satisfaction. In addition, the system contributes to innovation in the area of information systems for restaurants. 1