Vliv absence hodin tělesné výchovy na výsledky motorických testů u dětí ze základní školy
The impact of the absence of physical education lessons on results of motor tests in elementary school children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127018Identifikátory
SIS: 221718
Kolekce
- Kvalifikační práce [8829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opatrná Novotná, Irena
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Fyzioterapie
Datum obhajoby
14. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
COVID-19, pohybová aktivita, UNIFITTEST(6-60), hypokineze, tělesná zdatnost, obezita u dětíKlíčová slova (anglicky)
COVID-19, physical activity, UNIFITTEST (6-60), hypokinesia, physical fitness, obesity in childrenAutor: Bc. Jana Vosáhlová Název: Vliv absence hodin tělesné výchovy na výsledky motorických testů u dětí ze zá- kladní školy. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv absence hodin tělesné výchovy na výsledky motorických testů, konkrétně na výsledky testové baterie UNIFITTEST (6-60) a na volnočasovou po- hybovou aktivitu dětí ze základní školy ve věku mezi 9-14 lety a tyto získané výsledky porovnat s výsledky již dříve provedené studie, která byla uskutečněna v období, během kterého probíhala výuka tělesné výchovy běžným způsobem. Metody: Studie se zúčastnilo celkem 87 dětí ve věku od 9 do 14 let (47 dívek a 40 chlapců) ze ZŠ Husova 170 v Jičíně. Žáci byli testováni pomocí testové baterie UNIFITTEST (6-60) z motorických testů (skok daleký z místa, opakované lehy-sedy, vytrvalostní člunkový běh, člunkový běh) a somatických měření. Kvůli uzavření škol z důvodu vážné epidemiologické situace, ale nebylo možné dokončit celou motorickou testovací baterii. Další součástí studie pak bylo dotazníkové šetření zaměřené na volno- časovou aktivitu dítěte během období koronaviru a letních prázdnin. Výsledky: Negativní vliv absence tělesné výchovy se projevil jen v případě některých motorických testů → u dívek nejmladší věkové skupiny ve výsledcích vytrvalostního člunkového běhu a člunkového běhu a u chlapců stejného...
Author: Bc. Jana Vosáhlová Title: The impact of the absence of physical education lessons on results of motor tests in elementary school children Goals: The aim of this work is to determine the effect of the absence of physical edu- cation classes on the results of motor tests, specifically on the results of the UNIFIT- TEST test battery (6-60) and on leisure time physical activity of primary school children aged 9-14 and to compare the results obtained with the results of a previously performed study which was carried out in the period during which physical education was taught in the usual way. Methods: A total of 87 children aged 9 to 14 (47 girls and 40 boys) from Husova 170 Elementary School in Jičín participated in the study. Pupils were tested using the UNIFITTEST test battery (6-60) from motor tests (standing long jump, repea- ted sit-ups, endurance shuttle running, shuttle running) and somatic measurements. However, due to the closure of schools as a result of the serious epidemiological situation, it was not possible to complete the entire motor test battery. Another part of the study was a questionnaire survey focused on the child's leisure activity during the coronavirus and summer holidays. Results: The negative effect of the absence of physical education was manifested only in the...