Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji
Physical activities for children with autism spectrum disorder at special primary schools in the Liberec region
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126719Identifikátory
SIS: 224558
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Malá, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
14. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
tělesná výchova, autismus, děti, speciální vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
physical education, autism, children, special educationNázev: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity...
Title: Physical activities for children with Autism Spectre Disorder at primary schools in the Liberec region. Objectives: This work aims to compare the provision of physical activities for children with ASD at three special education schools. Within the scope of the research, the following areas were analysed: the number of clients, clients' age, a spectrum of physical activities, the program of schools for children with ASD targeted on their physical progress, the number of employees managing physical activities, and their professions. Methods: In the empirical part, two types of research method were used to analyse the approaches of pedagogues to physical activities for children with ASD at special education primary schools in the Liberec region. The first part of the research was conducted via a survey filled out by pedagogue employees. By running semi-structured interviews with three headmistresses of special primary education schools, the second part of the research enabled a deeper qualitative analysis of physical training activities for children with ASD. Interviews were recorded in a redacted version. Results: From interviewing 18 pedagogues and three headmistresses, it was concluded that three tested schools carry out physical education on a regular basis. Schools offer at least two hours...