dc.contributor.advisor | Špirit, Michael | |
dc.creator | Pácalt, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T06:38:09Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T06:38:09Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/1265 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možným přístupem k uměleckému textu ve výuce literatury na střední škole. Věnuje se výběru uměleckého textu, jeho čtení, interpretaci a smyslem. Celý tento přístup je demonstrován na románu Cesta od Cormaca McCarthyho. Teoretický rámec práce tvoří texty Přemysla Blažíčka. Práce se snaží zjistit, zda Blažíčkovo uvažování o literatuře je životadárné a užitečné i v pedagogickém procesu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The present thesis deals with a possible approach to the literary text in the teaching of literature in secondary school. It discusses the choice of the literary text, its reading, interpretation and meaning. The whole approach is demonstrated on Cormac McCarthy's novel The Road; the theoretical framework of the thesis is provided by Přemysl Blažíček's texts. The thesis aims to figure out whether Blažíček's literary thought is as viable and useful in the pedagogical process as it is in literary criticism and theory. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | didaktika literatury | cs_CZ |
dc.subject | střední škola | cs_CZ |
dc.subject | umělecký text | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | interpretace | cs_CZ |
dc.subject | Přemysl Blažíček | cs_CZ |
dc.subject | nadšenost | cs_CZ |
dc.subject | smysl | cs_CZ |
dc.subject | Cormac McCarthy | cs_CZ |
dc.subject | methodology of teaching literature | en_US |
dc.subject | secondary school | en_US |
dc.subject | literary text | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | interpretation | en_US |
dc.subject | Přemysl Blažíček | en_US |
dc.subject | enthusiasm | en_US |
dc.subject | meaning | en_US |
dc.subject | Cormac McCarthy | en_US |
dc.title | Přístup k uměleckému textu na střední škole (Didaktický přínos Přemysla Blažíčka) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-12 | |
dc.description.department | Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
dc.description.department | Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 163844 | |
dc.title.translated | The Approach to the Literary Text in Secondary School (Methodological Contribution of Přemysl Blažíček) | en_US |
dc.contributor.referee | Heczková, Libuše | |
dc.identifier.aleph | 002106931 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá možným přístupem k uměleckému textu ve výuce literatury na střední škole. Věnuje se výběru uměleckého textu, jeho čtení, interpretaci a smyslem. Celý tento přístup je demonstrován na románu Cesta od Cormaca McCarthyho. Teoretický rámec práce tvoří texty Přemysla Blažíčka. Práce se snaží zjistit, zda Blažíčkovo uvažování o literatuře je životadárné a užitečné i v pedagogickém procesu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The present thesis deals with a possible approach to the literary text in the teaching of literature in secondary school. It discusses the choice of the literary text, its reading, interpretation and meaning. The whole approach is demonstrated on Cormac McCarthy's novel The Road; the theoretical framework of the thesis is provided by Přemysl Blažíček's texts. The thesis aims to figure out whether Blažíček's literary thought is as viable and useful in the pedagogical process as it is in literary criticism and theory. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021069310106986 | |