Zobrazit minimální záznam

The Approach to the Literary Text in Secondary School (Methodological Contribution of Přemysl Blažíček)
dc.contributor.advisorŠpirit, Michael
dc.creatorPácalt, Tomáš
dc.date.accessioned2017-06-02T06:38:09Z
dc.date.available2017-06-02T06:38:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1265
dc.description.abstractPráce se zabývá možným přístupem k uměleckému textu ve výuce literatury na střední škole. Věnuje se výběru uměleckého textu, jeho čtení, interpretaci a smyslem. Celý tento přístup je demonstrován na románu Cesta od Cormaca McCarthyho. Teoretický rámec práce tvoří texty Přemysla Blažíčka. Práce se snaží zjistit, zda Blažíčkovo uvažování o literatuře je životadárné a užitečné i v pedagogickém procesu.cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis deals with a possible approach to the literary text in the teaching of literature in secondary school. It discusses the choice of the literary text, its reading, interpretation and meaning. The whole approach is demonstrated on Cormac McCarthy's novel The Road; the theoretical framework of the thesis is provided by Přemysl Blažíček's texts. The thesis aims to figure out whether Blažíček's literary thought is as viable and useful in the pedagogical process as it is in literary criticism and theory.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdidaktika literaturycs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectumělecký textcs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectPřemysl Blažíčekcs_CZ
dc.subjectnadšenostcs_CZ
dc.subjectsmyslcs_CZ
dc.subjectCormac McCarthycs_CZ
dc.subjectmethodology of teaching literatureen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectliterary texten_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectPřemysl Blažíčeken_US
dc.subjectenthusiasmen_US
dc.subjectmeaningen_US
dc.subjectCormac McCarthyen_US
dc.titlePřístup k uměleckému textu na střední škole (Didaktický přínos Přemysla Blažíčka)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163844
dc.title.translatedThe Approach to the Literary Text in Secondary School (Methodological Contribution of Přemysl Blažíček)en_US
dc.contributor.refereeHeczková, Libuše
dc.identifier.aleph002106931
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá možným přístupem k uměleckému textu ve výuce literatury na střední škole. Věnuje se výběru uměleckého textu, jeho čtení, interpretaci a smyslem. Celý tento přístup je demonstrován na románu Cesta od Cormaca McCarthyho. Teoretický rámec práce tvoří texty Přemysla Blažíčka. Práce se snaží zjistit, zda Blažíčkovo uvažování o literatuře je životadárné a užitečné i v pedagogickém procesu.cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis deals with a possible approach to the literary text in the teaching of literature in secondary school. It discusses the choice of the literary text, its reading, interpretation and meaning. The whole approach is demonstrated on Cormac McCarthy's novel The Road; the theoretical framework of the thesis is provided by Přemysl Blažíček's texts. The thesis aims to figure out whether Blažíček's literary thought is as viable and useful in the pedagogical process as it is in literary criticism and theory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021069310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV