3A analýza školní aktivity s důrazem na prvky projektové výuky
3A Analysis of a School Activity with an Emphasis on Project-based Education Features
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125800Identifikátory
SIS: 213445
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tóthová, Martina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
25. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
projektová výuka, projekt, metodika 3A, odpady, environmentální výchovaKlíčová slova (anglicky)
project-based learning, project, methodology 3A, waste, environmental educationDiplomová práce se zabývá školním projektem na téma odpady. Projekt je analyzován a hodnocen pomocí metodiky 3A. Důraz při zkoumání a hodnocení jednotlivých aktivit je kladen především na použití projektových prvků a dodržení zásad projektové výuky. Obsah teoretické části je věnován projektové výuce, jejím zásadám a principům. Kapitola o projektové výuce také pojednává o výhodách a nevýhodách této metody. Současně je v práci uvedena analýza současného kurikulárního dokumentu z pohledu projektové výuky a odpadů. Poslední část teorie představuje metodiku 3A. Praktická část je věnována popisu, rozboru, hodnocení a navržení vhodných alterací jednotlivých aktivit projektu. Dále obsahuje návrhy dalších aktivit s projektovými prvky s tématikou odpadů, které je možné do stávajícího projektu zařadit. KLÍČOVÁ SLOVA projektová výuka, projekt, metodika 3A, odpady, environmentální výchova
The thesis focuses on a school project on the topic of waste. The project is analysed and evaluated using the 3A methodology. The emphasis in the examination and evaluation of individual activities is placed primarily on the use of project elements and compliance with the principles of project-based learning. The content of the theoretical part deals with the chapter about project-based learning and the principles of this learning. This section also discusses the advantages and disadvantages of the method. Further, the work presents an analysis of the current curricular document from the perspective of project teaching and waste. The last part of the theory describes the characteristics of methodology 3A. The practical part deals with the description, analysis, evaluation, and design of convenient alterations of project activities. The thesis also contains a draft for other activities with project elements on the topic of waste, which can be included in the existing project. KEYWORDS Project-based learning, project, methodology 3A, waste, environmental education