Aplikace výukových objektů pro interaktivní technologie na SŠ
Learning objects for interactive systems at high school
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125636Identifikátory
SIS: 212959
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
interaktivní technologie, interaktivní tabule (IWB), interaktivní projektor, interaktivní displej, 3D skener HP Sprout Pro, digitální výukové materiály, Smart Notebook, webová aplikace, ICT, střední školaKlíčová slova (anglicky)
interactive technology, interactive whiteboard (IWB), interactive projector, interactive display, 3D scanner HP Sprout Pro, digital teaching materials, Smart Notebook, web application, ICT, high schoolTato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání interaktivních technologií v prostředí středních škol. V práci jsou probrána témata jak didaktická, tak i technická a jsou zde popsány současné trendy a technologické možnosti. Popisují se zde i rozdíly několika typů používaných interaktivních technologií v odlišných typech škol. V práci jsou popsány možnosti získávání výukových materiálů pro výuku odborných předmětů a cizích jazyků ale i vlastní tvorba výukových materiálů. Jsou zde popsány jak možnosti interaktivních tabulí a displejů nebo interaktivních projektorů, ale i další technologie umožňující interaktivní způsob výuky jako např. 3D skenery HP Sprout Pro. Práce hodnotí praktické zkušenosti z výuky a popisuje využití těchto technologií učiteli na základě informací získaných prostřednictvím online dotazníku z několika škol různého typu. V závěrečné části práce jsou shrnuty získané poznatky a zkušenosti z realizace výukových materiálů pro interaktivní metody použité při výuce.
This bachelor thesis deals with the issue of using interactive technologies in the high school environment. The thesis discusses both didactic and technical topics and describes current trends and technological possibilities. The differences of several types of interactive technologies used in different types of schools are also described here. The work depicts the possibilities of obtaining educational materials for teaching professional subjects and foreign languages, as well as the creation of teaching materials. It describes the possibilities of interactive whiteboards and displays or interactive projectors, as well as other technologies enabling an interactive way of teaching, such as HP Sprout Pro 3D scanners. The thesis evaluates practical teaching experiences and represents the use of these technologies by teachers based on information obtained through online questionnaire from several schools of various types. In the final part of the thesis are summarized knowledge and experiences gained from implementation of teaching materials for interactive methods used in teaching.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Interaktivní nástroje ve výuce chemie - Interaktivní výuka podporovaná softwarem Mathematica
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHelceletová, Zuzana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 9. 2016Informační a komunikační technologie (dále jen "ICT") stále více pronikají do struktur společnosti, jejích funkcí i života samotných jedinců. Integrace ICT do vzdělávání spojená s proměnou tradičního pojetí vzdělávání v ... -
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHendrychová, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 21. 5. 2014Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce ... -
Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBabor, Petr (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2012)Datum obhajoby: 18. 6. 2012V počítačových hrách s ambicemi vyprávět příběh se často objevují cut-scény, pasáže hry, kde hráč nehraje, ale pouze sleduje část vyprávěného příběhu. To hráče vyvádí z kontinuity hraní. Je snaha tyto pasáže co nejvíce ...