Supervize v mateřské škole
Supervison in nursery school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125547Identifikátory
SIS: 222978
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vozková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
20. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
supervize, supervizor, mateřská škola, pomáhající profeseKlíčová slova (anglicky)
supervision, supervisor, nursery school, helping profesionsSupervize je v českém školství poměrně nový pojem, který se v posledních letech snaží stát součástí pracovního procesu pedagogů. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat stresové, zátěžové situace, porozumět daným situacím, prohloubit jeho prožívání a rozvíjet nové perspektivy profesního chování. Cílem této diplomové práce bude zmapování pozitivních a kritických míst průběhu supervizního setkání a definování rozdílů ve dvou vybraných mateřských školách. Jelikož každá mateřská škola je specifická svým klimatem i výukovými metodami, mělo by se v určitých aspektech lišit i supervizní setkání. Práce je zpracována kvalitativně, kdy hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory s pedagogy mateřských škol. Klíčová slova: supervize, supervizor, mateřská škola, pomáhající profese
Supervision is a relatively new concept in Czech education, which in recent years has been trying to become part of the working process of educators. Supervision is intended to help a worker cope with stressful situations, understand current situations, deepen his experience and develop new perspectives for his professional behaviour. The aim of this thesis is to try to map the positive and critical points during the Supervision meetings and to define the differences in the two selected kindergartens. Since each kindergarten is specific in its climate and teaching methods, supervision meetings should also differ in certain aspects. The work is processed qualitatively, with interviews with kindergarten teachers as the main research method. Klíčová slova: supervision, supervisor, nursery school, helping professions