Zobrazit minimální záznam

The theme of Christmas mediated in kindergarten through the work with a book
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorHýblerová, Karolína
dc.date.accessioned2021-06-09T08:56:58Z
dc.date.available2021-06-09T08:56:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125533
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje zprostředkování tématu Vánoc dětem v mateřské škole prostřednictvím práce s Teoretická část je zaměřena na vysvětlení terminologie, a to pojmy čtení, četba čtenářství, čtenářská gramotnost a čtenářská pregramotnost. Následující kapitoly reflektují oblasti, které je u dětí potřeba rozvíjet, aby mohly v budoucnu kvalitně, s měním a radostí, číst; odhalují, jaký vliv mají na děti v předškolním věku pohádky a jak se s čtenářskou pregramotností může rozvíjet i emoční inteligence. Protože se mateřské školy musí řídit Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, je je kapitol věnována také analýze tohoto dokumentu v tématem práce. Protože se rozvoj čtenářské pregramotnosti buduje mimo jiné prostřednictvím čtenářských strategií a metod RWCT, je i jim věnován prostor v teoretické části. Také jejich prostřednictvím byly realizovány lekce prezentované v praktické části. Teoretickou část uzavírá kapitola s anotacemi vybraných kvalitních dětských knih s vánoční tematikou. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové mateřských škol dětem rostředkovávají téma Vánoc, s jakými knihami a jakým způsobem pracují. Využita byla metoda dotazníku - pandemické situaci byl distribuován online. Výsledky ukazují, že většina respondentů používá při zprostředkování tématu...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the topic of Christmas mediated to children in kindergarten through work with a book. The theoretical part is focused on explaining the terminology, namely the concepts of reading, reading literacy, and reading pre-literacy. The following chapters reflect the areas that need to be developed in children, so that they can read well, with understanding and with joy in the future; the chapters reveal the influence that fairy tales have on preschool children and how emotional intelligence can be developed with reading pre-literacy. As kindergartens must follow the Framework Education Programme for Preschool Education, one of the chapters is also devoted to the analysis of this document in connection with the topic of this thesis. Since the development of the reading pre-literacy is built through reading strategies and RWCT methods, they are discussed in the theoretical part. Also, the lessons presented in the practical part used the reading strategies and the RWCT methods. The theoretical part concludes with a chapter about annotations of selected quality children's books on the Christmas topic. The aim of the practical part was to find out how teachers in kindergarten mediate the theme of Christmas to children, with what books and how they work. The questionnaire...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVánocecs_CZ
dc.subjectpráce s knihoucs_CZ
dc.subjectmotivace ke čtenícs_CZ
dc.subjectdramatizacecs_CZ
dc.subjectčtenářské strategiecs_CZ
dc.subjectChristmasen_US
dc.subjectwork with booken_US
dc.subjectmotivation to readen_US
dc.subjectdramatizationen_US
dc.subjectreading strategiesen_US
dc.titleTéma Vánoc zprostředkované v mateřské škole prostřednictvím práce s knihoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-19
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId222840
dc.title.translatedThe theme of Christmas mediated in kindergarten through the work with a booken_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje zprostředkování tématu Vánoc dětem v mateřské škole prostřednictvím práce s Teoretická část je zaměřena na vysvětlení terminologie, a to pojmy čtení, četba čtenářství, čtenářská gramotnost a čtenářská pregramotnost. Následující kapitoly reflektují oblasti, které je u dětí potřeba rozvíjet, aby mohly v budoucnu kvalitně, s měním a radostí, číst; odhalují, jaký vliv mají na děti v předškolním věku pohádky a jak se s čtenářskou pregramotností může rozvíjet i emoční inteligence. Protože se mateřské školy musí řídit Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, je je kapitol věnována také analýze tohoto dokumentu v tématem práce. Protože se rozvoj čtenářské pregramotnosti buduje mimo jiné prostřednictvím čtenářských strategií a metod RWCT, je i jim věnován prostor v teoretické části. Také jejich prostřednictvím byly realizovány lekce prezentované v praktické části. Teoretickou část uzavírá kapitola s anotacemi vybraných kvalitních dětských knih s vánoční tematikou. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové mateřských škol dětem rostředkovávají téma Vánoc, s jakými knihami a jakým způsobem pracují. Využita byla metoda dotazníku - pandemické situaci byl distribuován online. Výsledky ukazují, že většina respondentů používá při zprostředkování tématu...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the topic of Christmas mediated to children in kindergarten through work with a book. The theoretical part is focused on explaining the terminology, namely the concepts of reading, reading literacy, and reading pre-literacy. The following chapters reflect the areas that need to be developed in children, so that they can read well, with understanding and with joy in the future; the chapters reveal the influence that fairy tales have on preschool children and how emotional intelligence can be developed with reading pre-literacy. As kindergartens must follow the Framework Education Programme for Preschool Education, one of the chapters is also devoted to the analysis of this document in connection with the topic of this thesis. Since the development of the reading pre-literacy is built through reading strategies and RWCT methods, they are discussed in the theoretical part. Also, the lessons presented in the practical part used the reading strategies and the RWCT methods. The theoretical part concludes with a chapter about annotations of selected quality children's books on the Christmas topic. The aim of the practical part was to find out how teachers in kindergarten mediate the theme of Christmas to children, with what books and how they work. The questionnaire...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV