Venkovské základní školy a docházka a absence jejich žáků
Rural Basic Schools: Attendace and Absenteeism of Their Pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125406Identifikátory
SIS: 223486
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
7. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
česká škola, německá škola, měšťanská škola, venkovská škola, docházka, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Czech school, German school, burgher school, country school, schooling, elementary schoolPráce je zaměřena na historii a současnost škol v Dobroníně jako venkovské obci, se zaměřením na okolnosti ovlivňující docházku žáků do školy a průběh vyučování. Jedná se o historicko-srovnávací práci. Ke zjištění všech potřebných informací, zvláště historických, jsem využila dostupnou literaturu v knižní i elektronické podobě, zejména kroniky a školní výkazy, které jsou k nahlédnutí ve školách a v Okresním archivu v Jihlavě. Sledovala jsem období od roku 1882, kdy byla povolena soukromá jednotřídka pro české děti až do dnešní doby. Nyní je v obci Základní škola Dobronín. Individuální docházka ve studované venkovské škole je spíše lepší než ve školách v jiných typech obcí. Překvapivá je nulová neomluvená absence v posledních letech. Ovšem historické dokumenty ukazují, že i když jsou žáci přítomni ve škole, běžná výuka může být často narušována řadou plánovaných i neplánovaných akcí a událostí. KLÍČOVÁ SLOVA Česká škola, německá škola, měšťanská škola, venkovská škola, docházka, základní škola
This diploma thesis focuses on the history and the presence of the schools in Dobronín, small village. The aim of the diploma thesis was to analyze the circumstances, the absence of the students, and the classes. It is a historical-comparative thesis. For all the needed information, I used the literature (both in electronic and book form), especially chronicles and school reports available at the school Dobronín and in District Archive in Jihlava. The diploma thesis focuses on the period 1882 - nowadays, and besides, contains the history of the time when just one small school with one class was allowed for the Czech children. Currently, there is an elementary school in Dobronín. Individual schooling in the focused burgher school is above expectations in comparison with other villages. Surprisingly, they have zero unexcused absence for the past few years. However, the historical resources shows that even though the students are present in the school, the teaching may be interrupted by both planned and unexpected events. Key words Czech school, German school, burgher school, country school, schooling, elementary school
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vývoj školství na Svitavsku v letech 1918-1938
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPavlišová, Dana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 19. 9. 2013Práce se zabývá vývojem školství v letech 1918 až 1938 v Československé republice na Svitavsku, kde žili obyvatelé české a německé národnosti. Pozornost je zaměřena na změny v původních školách i na vznik nových škol ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: UZNÁNOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 29. 4. 2021The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 5. 9. 2018The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ...