Vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů
Influence of family environment on adolescent reading
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125086Identifiers
Study Information System: 211344
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Slussareff, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
27. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
adolescenti|čtenářství|rodina|vliv rodinného prostředí|faktory ovlivňující čtenářstvíKeywords (English)
adolescents|reading|family|influence of family environment|factors influencing readingDiplomová práce se ve své teoretické části zabývá čtenářským vývojem, rodinným prostředím ve spojitosti se čtenářstvím a dalšími faktory, které čtenářství ovlivňují. Vytvořen byl také seznam dalších výzkumů - zahraničních a českých, které se čtenářstvím adolescentů zabývají. Cílem práce bylo zjistit, jak rodinné prostředí a další faktory ovlivňují čtenářství adolescentů. V praktické části tak byl proveden vlastní výzkum vlivu rodinného prostředí a dalších faktorů na čtenářství adolescentů. Použity byly metody dotazníku, focus group a individuálních kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Adolescenti, čtenářství, rodina, vliv rodinného prostředí, faktory ovlivňující čtenářství
The diploma thesis, in its theoretical part, focuses on reading development, family environment in connection with reading and other factors, which influence reading. A list of other researches - foerign and Czech, which deal with adolescent reading - was also created. The aim of the work was to find out how the family environment and other factors affect the reading of adolescents. In practical part of this diploma thesis, the research of influence of family environment and other factors on reading of adolescents was made. The methods of questionnaire, focus group and individual qualitative interviews were used. Keywords Adolescents, reading, family, influence of family environment, factors influencing reading