Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Use of Current Didactic Methods in Employee Education in Organizations
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124966Identifikátory
SIS: 230373
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baumgartner, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
3. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
lektor|vzdělávání v organizacích|trendy ve vzdělávání dospělých|vzdělávání dospělých|organizace|metody vzdělávání dospělých|gamifikace|Design Sprint|zážitkové učeníKlíčová slova (anglicky)
lector|corporate learning|trends in adult education|adult education|organization|adult education methods|gamification|Design Sprint|experience education4 ABSTRAKT Cílem práce je analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Hlavním východiskem práce pro teoretickou část je literatura zaměřující se na aktuální didaktické metody, pro empirické šetření je to zúčastněné pozorování, strukturované rozhovory a porovnání teoretických východisek Design Sprint metody v komparaci s reálným využitím těchto východisek v praxi. Nejprve je práce zaměřena na charakteristiku vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací cíle a formy. Následně je věnována pozornost jednotlivým aktuálním didaktickým metodám. Poté pomocí zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů bylo zjištěno, jakým způsobem se využívá Design Sprint při vzdělávání zaměstnanců v organizacích a zdali v praxi dochází k modifikaci této metody. KLÍČOVÁ SLOVA lektor, vzdělávání v organizacích, trendy ve vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých, organizace, metody vzdělávání dospělých, gamifikace, design sprint, zážitkové učení
5 ABSTRACT This thesis aims to analyse the application of current didactic methods to staff education. The main point of departure for its theoretical section have been several studies treating current didactic methods; the empirical research rests on monitoring and comparison and contrasting of the theory posited by the Design Sprint method with its use in practice. First, the aims and formats of staff education are defined. Next, individual didactic methods are outlined. Eventu- ally, we look at how Design Sprint methods are adjusted in real-life scenarios, by monitoring staff education in an organisation. KEYWORDS lector, corporate learning, trends in adult education learning, adult education learning, organi- zation, adult education methods, gamification, design sprint, experience education
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...