Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta Dnes, Právo a Lidové noviny
Media portrayal of Andrej Babis in Mladá fronta Dnes, Právo and Lidové noviny
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124791Identifikátory
SIS: 203968
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
10. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
mediální vlastnictví, mediální magnát, kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní analýza, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Právo, Hospodářské noviny, Andrej BabišKlíčová slova (anglicky)
media ownership, media mogul, quantitative content analysis, qualitative anlysis, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Právo, Hospodářské noviny, Andrej BabišTato diplomová práce "Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny v souvislosti s kauzou Čapí hnízdo" se věnuje problematice mediálního zobrazení významné veřejné osoby, politika a předního představitele nejsilnější politické strany v naší republice, a to pro účely této práce ve vybraných měsících v letech 2016 (březen), 2017 (srpen) a 2018 (květen). Je poměrně známou skutečností, že Andrej Babiš některá média, například právě Mladou frontu Dnes a Lidové noviny, v roce 2013 zakoupil prostřednictvím své společnosti Agrofert. Tato práce je pokusem o zachycení toho, zda měla tato skutečnost nějaký vliv na zobrazení Andreje Babiše v těchto denících. Získaný mediální obraz bude porovnán s mediálním obrazem Andreje Babiše ve stejných časových obdobích deníku Práva a deníku Hospodářské noviny, z nichž ani jeden nespadá v jakémkoli smyslu pod jeho vliv. V této práci je nejprve představen proces, jakým média konstruují realitu, což umožňuje samotnou existenci mediálního obrazu jako takového, dále jsou jako stěžejní pro tuto práci představeny koncepty nastolování agendy a mediální vlastnictví. Samozřejmě je věnována pozornost i samotnému Andreji Babišovi a vybraným deníkům: Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny. Ve výzkumné části se tato...
This diploma thesis "Media image of Andreje Babiš in the following newspapers: Mladá fronta DNES, Právo Hospodářské noviny and Lidové noviny in the connotation with the affair of a stork's nest" focuses on issue of the media image of an important public figure, politician and head representative of the most popular party in our republic in the time periods chosen for the purpose of this diploma thesis (May 2016, August 2017 and March 2018). It is a well known fact, that Andrej Babiš purchased, through his company Agrofert certain media, for example Mladá fronta DNES and Lidové noviny, in the year 2013. This diploma thesis is an attempt to portray if a fact of this acquisition had any influence on media image of Andrej Babiš in those newspapers, meaning Mladá fronta DNES and Lidové noviny. This media image is going to be compared with the media image of Andrej Babiš in the same time periods in the newspapers Právo and Hospodářské noviny. Newspapers that are exempt of any and all influence of Andrej Babiš. This diploma thesis presents concept, that desribes how media construct reality, which enables the very existence of media image. It also presents as its core concepts: an agenda setting and a media ownership. Attention to Andrej Babiš and to our chosen newspapers is of course also paid. The quantitative...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKoubek, Filip (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)Datum obhajoby: 29. 3. 2011This thesis deals with photographs in the printed media among the elections to the lower chamber of the Czech Parliament during 2Q 2006 and 2Q 2010. The main focus is picture of the politicians and the political parties. ... -
Proměny sportovních rubrik českých deníků v letech 2001 až 2015
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTrunečka, Ondřej (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 25. 2. 2022The transformation of sports sections of Czech daily newspapers between 2001 and 2015 The dissertation deals with the transformation of sports sectionsin the daily newspapers, in their traditional paper form, between 2001 ... -
Diskursivní kontury Televizních novin a Televíznych novín
Výsledek obhajoby: UZNÁNOGottwald, Tomáš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 19. 3. 2019Předmětem této empirické práce jsou diskursivní prvky a struktury hlavních zpravodajských pořadů Televizní noviny a Televízne noviny soukromých televizních stanic TV Nova a TV Markíza. Stabilní prvky a struktury, které ...