Objekt, zvuk a hra ve výtvarném umění a ve výtvarné výchově
Object, sound and game in visual arts and education of art
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12476Identifiers
Study Information System: 52770
Collections
- Kvalifikační práce [18096]
Author
Advisor
Consultant
Fulková, Marie
Referee
Fulková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce je "obrazem" mého dosavadního zájmu o "setkávání" na poli umění. Zahrnuje setkávání a prolínání umění výtvarného a hudby, setkávání autora a díla, setkávání prostoru a díla, setkávání diváka a díla a zahrnuje i moje aktivity jako zprostředkovatele díla dětem a dospívajícím návštěvníkům výstavy umění. Každá stránka obsahuje nejméně jednu a více skutečností nebo souvislostí, po kterých by se mělo pátrat hlouběji, déle a detailněji. Tato zjištění jsou v současné době výzvou pro moje další "setkávací" aktivity. Zajímavé pro mě, v roli pedagoga, jsou aktivity a názory umělců, jež uvažují při své tvorbě o kontextech, ve kterých se jejich dílo ocitne. Z většiny výše uvedených, to jsou díla "oživující" tradiční výstavní prostory, vyzývají je často hravým "potyčkám", působí na diváka překvapivě, nově, chtějí vyvolat komplexnější smyslový zážitek i ve výtvarném umění a především navázat rozhovor věci-díla a člověka. Většina takových děl je schopna obstát i mimo zdí intelektualizovaného prostoru muzeí a galerií. A to je na nich osvěžující.
Tato práce je "obrazem" mého dosavadního zájmu o "setkávání" na poli umění. Zahrnuje setkávání a prolínání umění výtvarného a hudby, setkávání autora a díla, setkávání prostoru a díla, setkávání diváka a díla a zahrnuje i moje aktivity jako zprostředkovatele díla dětem a dospívajícím návštěvníkům výstavy umění. Každá stránka obsahuje nejméně jednu a více skutečností nebo souvislostí, po kterých by se mělo pátrat hlouběji, déle a detailněji. Tato zjištění jsou v současné době výzvou pro moje další "setkávací" aktivity. Zajímavé pro mě, v roli pedagoga, jsou aktivity a názory umělců, jež uvažují při své tvorbě o kontextech, ve kterých se jejich dílo ocitne. Z většiny výše uvedených, to jsou díla "oživující" tradiční výstavní prostory, vyzývají je často hravým "potyčkám", působí na diváka překvapivě, nově, chtějí vyvolat komplexnější smyslový zážitek i ve výtvarném umění a především navázat rozhovor věci-díla a člověka. Většina takových děl je schopna obstát i mimo zdí intelektualizovaného prostoru muzeí a galerií. A to je na nich osvěžující.