Úroveň motorických dovedností žáků 2.stupně základní školy v závislosti na vybraných faktorech životním stylu
Motor skills and elementary school children depending on their lifestyle
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124269Identifikátory
SIS: 211909
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočí, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
motorické dovednosti, životní styl, tělesná výchova, volnočasové aktivityKlíčová slova (anglicky)
Motor skills, elementary school, lifestyle, physicas educationDiplomová práce obsahuje teoretickou část, která se zabývá motorickými schopnostmi, dovednostmi a motorickým učením. Je zde uvedeno také dělení motorických schopností a dovedností na jednotlivé části a jejich vývoj v rámci vývoje jedince. Věnuje se také vlivu a významu pohybových aktivit na zdraví jedince a definuje pohybové aktivity na základní škole. V neposlední řadě obsahuje také krátké pojednání o testování motorických dovedností při základní škole. Další částí této diplomové práci je část výzkumná, ve které je za pomoci testů motorických dovedností testové baterie Unifittest (6-60) zkoumána úroveň pohybových dovedností konkrétních žáků dané základní školy a také formou dotazníku zjišťován životní styl zkoumaného vzorku. Jsou zde uvedeny i výzkumné otázky a hypotézy. Tato část také obsahuje tabulky se získanými hodnotami, zpracované grafy a výsledkové dotazníkové šetření vybraných respondentů. Naměřené hodnoty jsou srovnávány s hodnotícími tabulkami pro chlapce a pro dívky konkrétního věku. Poslední částí této diplomové práce je praktická část, která je zaměřena na zodpovězení výzkumných otázek, potvrzení či vyvrácení stanovených předpokladů. Také zde nalezneme rozbor, zhodnocení a možné uplatnění získaných výsledků v mé pedagogické praxi, protože působím jako učitel na základní škole, kde...
My diploma thesis consists of a theoretical part, which deals with fine motor skills, capabilities and motor learning. I am dedicating myself to divide motor capabilities and skills into separate parts and their progress, particularly the progress of an individual. It also deals with the influence and significance of physical activities to an individual's health and I am also defining the physical activities at a primary school. The following part of my diploma thesis contains a short text about testing motor skills at a primary school. Another part of my diploma thesis is a research, in which the level of movement skills of specific students of the primary school is tested by a test battery UNIFITTEST (6-60), and their lifestyles are questioned in questionnaires. I ask investigative questions and hypotheses. This part also contains tables with acquired results, data processing in graphs and results of questionnaires of chosen participants. I compare the results with statistical tables for boys and girls of the age. The last part of the diploma thesis contains a practical part which explains and answers questions from the research and it also validates or disproves said supposals. We can find an analysis, a validation and how results can be used in pedagogical practice, because I currently teach...