ICT v práci ředitele základní školy
ICT in work of principal of primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124149Identifikátory
SIS: 212316
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kursch, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
10. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ředitel, základní škola, ICT, nedostatek, zdrojeKlíčová slova (anglicky)
principal, primary school, ICT, deficiency, resourcesTato bakalářská práce se zabývá nedostatky, se kterými se potýkají ředitelé základních škol v oblasti ICT. Jedná se zejména o nedostatky zdrojů, a to jak tvrdých zdrojů zahrnující materiální ICT vybavení, nedostatek místa pro umístění ICT vybavení a nevyhovující konektivitu k internetu, tak i zdrojů měkkých v oblasti lidských zdrojů. Tato práce má dva cíle. Prvním cílem práce je zjistit velikost a druh těchto nedostatků a druhým cílem je vypracovat doporučení pro ředitele základních škol, které by jim mohlo pomoci tyto nedostatky řešit. Výzkum, který je součástí této práce, se zaměřil na respondenty z řad ředitelů základních škol Jihomoravského kraje. Výzkum je pojat jako kvantitativní šetření uskutečněné pomocí online internetového dotazníku. Ze 66 získaných odpovědí na 16 výzkumných otázek je provedena analýza, která vede k závěru, že mé čtyři hypotézy byly správné. Výzkumné otázky jsou zaměřeny zejména na zjištění druhu a míry nedostatku zdrojů z pohledu ředitelů základních škol, přičemž jedna otázka je třídící (jedná se o velikost školy) a poslední otázka je zaměřena na druh vzdělání/ vzdělávání ředitele základních škol v ICT. Na základě zjištěných nedostatků škol v ICT je vypracováno také doporučení, jak je možné tyto nedostatky řešit. Díky přehledu problémů (nedostatků) s uvedením způsobu...
This bachelor thesis deals with deficiencies that elementary school principals must solve in the field of ICT. In particular, there is a lack of the resources available, especially hard sources including ICT equipment, a lack of space for ICT equipment and inadequate connectivity on the Internet, but also soft resources in the field of human resources are missing. This thesis has two goals. The first goal is to find out what kind of deficiencies it is and how big they are and the second goal is to make recommendations for elementary school principals how to deal with these deficiencies. The research that is part of this thesis was focused on principals of elementary schools in the South Moravian Region. The research is conceived as a quantitative survey using an online Internet questionnaire. From the 66 expected respondents to 16 research questions, an analysis is found that leads to the conclusion that my four hypotheses were right. The questions are mainly focused on the finding the type of the shortage and its size from the point of view of elementary school principals, while there is 1 sorting question ( concerning school size) and the last question is focused on the type of education / training of elementary school principals in ICT. Based on the existing deficiencies the recommendation is...