Institucionální flexibilita mateřských škol ve vztahu k dětem cizinců
Institutional flexibility of nursery schools in relation to children of foreigners
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122895Identifiers
Study Information System: 219383
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Soukup, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Ethnology
Department
Institute of Ethnology
Date of defense
7. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
mateřská škola|institucionální analýza|děti cizinců|výchova|vzdělávání|pedagog|asistent pedagoga|instituceKeywords (English)
nursery school|institutional analysis|children of foreigners|education|educationalist|teaching assistant|institutionPředmětem diplomové práce bude analýza mateřských škol jako svébytné instituce zajišťující výchovu a vzdělávání dětí v předškolním věku. Zvláštní pozornost bude věnována ověření připravenosti českých mateřských škol na výchovu dětí cizinců. Cílem práce je odhalit limity a připravenost vybraných pražských mateřských škol na výchovu dětí pocházejících z odlišných kultur. Součástí práce bude vlastní terénní výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů mezi učiteli a dětmi mateřských škol a zúčastněného pozorování.
The subject of the diploma thesis will be the analysis of nursery schools as an independent institution providing education and training of preschool children. Special attention will be paid to verifying the readiness of Czech nursery schools for the education of foreign children. The aim of the work is to reveal the limits and readiness of selected Prague nursery schools for the education of children from different cultures. Part of the work will be own field research carried out through interviews between teachers and children of kindergartens and participatory observation.