Akvizice ve vysokoškolských knihovnách: klíčové otázky
Acquisitions in academic libraries: key issues
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122883Identifikátory
SIS: 211359
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Římanová, Radka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
7. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
akvizice|delfská metoda|Evropský univerzitní institut|klíčové otázky|vysoké školy|vysokoškolské knihovnyKlíčová slova (anglicky)
academic libraries|acquisitions|Delphi method|European University Library|key issues|universitiesDiplomová práce se zabývá akvizicí ve vysokoškolských knihovnách. Je stručně nastíněna charakteristika vysokoškolských knihoven a je popsán proces akvizice a souvisejících témat. Obsahová analýza zahraniční literatury mapuje akvizici vysokoškolských knihoven v zahraničí. Přehled literatury je doplněn případovou studií v zahraniční výzkumné knihovně Evropského univerzitního institutu. Výzkum akvizice v českých vysokoškolských knihovnách probíhal dotazováním pomocí delfské metody. Závěr práce je věnován shrnutí zjištěných informací ze zahraniční literatury, případové studie a z výzkumu a jejich srovnání. Jsou formulovány hlavní problémy a trendy akvizice ve vysokoškolských knihovnách.
This master thesis deals with acquisitions in academic libraries. It briefly outlines the characteristics of universities and describes the acquisition process and other related issues. Content analysis of foreign literature maps acquisitions in academic libraries abroad. Literature review is combined with a case study in the European University Institute. The research of the current acquisition practice in Czech academic libraries was done using the Delphi method. The conclusion of this thesis is dedicated to the summary and comparison of the information gained from the literature review, the case study and the research. Key problems and trends in academic acquisitions are formulated.