Místo, odkud pocházím - Velké Březno a okolí
Where I Come From - Velké Březno and the surrounding area
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122308Identifikátory
SIS: 204855
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Županič, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
1. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
regionální vlastivěda, regionální identita, terénní výuka, krajinný ráz, kronika, historická paměť, orální historieKlíčová slova (anglicky)
regional geography, regional identity, field teaching, landscape character, chronicle, historical memory, oral historyCílem práce je vytvoření výchovně vzdělávacího projektu, který žákům 4. a 5. ročníku základní školy pomůže porozumět souvislostem mezi krajinou, hospodářským využitím přírodních zdrojů, hustotou osídlení, rozvojem dopravní sítě a pracovních příležitostí v 19. - 20. století. Oblast, na kterou se diplomová práce zaměřuje, je místně určena okruhem spádovosti školy ve Velkém Březně. Jedná se o pravý břeh řeky Labe od Ústí nad Labem po Těchlovice. V teoretické části je z hlediska sociálně geografického popsána oblast, pro kterou je projektové vyučování navrhováno. Jsou zde také popsány metody a organizační formy výuky. Praktická část obsahuje pracovní materiál, který by měl být didaktickou inspirací pro výuku regionální vlastivědy.
Where I Come From - Velké Březno and the surrounding area The aim of this work is to create an educational project for pupils of the fourth and fifth grades to help them understand the connections between countryside, natural resources, population density, economic use of resources and development of transportation networks in the 19th and 20th centuries. The scope of this thesis is determined by the area encompassed by the school district of Velké Březno, that is, the right bank of the Elbe from Ústi nad Labem to Těchlovice. The theoretical part describes the area for which the project has been proposed from the socio- geographic point of view, and includes methods and lesson formats. The practical part contains work material meant as didactic inspiration for teaching local history.