Hodnocení slovenských učebnic zeměpisu z hlediska přístupu k environmentální etice
Evaluation of Slovak geography textbooks in terms of approach to environmental ethics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122096Identifikátory
SIS: 216037
Kolekce
- Kvalifikační práce [20073]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bartoš, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
7. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ekologická etika, hodnocení učebnic, geografie, Slovensko, ochrana životního prostředí, vztah člověka a přírodyKlíčová slova (anglicky)
Environmental ethics, assessment of textbooks, geography, Slovakia, environmental protection, human ecologyPráce se zabývá hodnocením současných slovenských učebnic zeměpisu pro střední školy z hlediska environmentální etiky a zjišťuje zastoupení výroků, které jsou hodnoceny z pohledu pěti základních kategorií environmentální etiky v učebnicích - antropocentrismus, biocentrismus, teocentrismus, ekocentrismus a evoluční etika. Práce porovnává zjištěné výsledky s výsledky obdobného výzkumu českých učebnic.
This bachelor's thesis pursues Slovak geography textbooks for secondary schools in the aspects of their attitude towards environmental ethics. It investigates the ratio of differently oriented statements in particular textbooks. The statements are distributed into five principal categories of environmental ethics - anthropocentrism, theocentrism, biocentrism, ecocentrism and ethical evolution. The author compares the findings of this thesis with the findings of analogical thesis which dealt with Czech geography textbooks.