Správní dozor v oblasti reklamy
Administrative supervision of advertising
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121934Identifikátory
SIS: 170525
Kolekce
- Kvalifikační práce [13877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Staša, Josef
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra správního práva a správní vědy
Datum obhajoby
24. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
správní dozor, reklama, regulaceKlíčová slova (anglicky)
administrative supervision, advertising, regulationDiplomová práce na téma "Správní dozor v oblasti reklamy" se zabývá problematikou regulace reklamy se zaměřením na specifika výkonu správního dozoru v dané oblasti, přičemž podává komplexní popis a analýzu současné právní úpravy, a to jak hmotněprávní, tak procesněprávní. Práce se věnuje obecným pravidlům, která zákonodárce stanovuje pro obsah a šíření reklamy, stejně jako pravidlům zvláštním, vztahujícím se k cíleně vybraným skupinám výrobků. Pozornost je tak věnována zejména pravidlům reklamy na alkohol, tabákové výrobky, humánní léčivé přípravky a potraviny, tedy těch skupin výrobků, které obsahují vysoce komplexní, striktní či jinak právně zajímavou úpravu a současně se nejčastěji objevují v judikatuře správních soudů. Právě z popisu a analýzy těchto pravidel je dobře patrná složitost právní úpravy, která v podstatném rozsahu pramení z výkladové nejednoznačnosti dané neurčitostí základních pojmů. Tato nejednoznačnost a neurčitost má pak dopad i do praktické aplikace, což je demonstrováno na množství příkladů z praxe a na vybrané judikatuře správních soudů. V návaznosti na popis a analýzu pravidel reklamy se práce zaměřuje i na specifika výkonu správního dozoru s důrazem na odchylky od obecných pravidel. Pozornost je upřena zejména na vymezení působnosti dozorových orgány, jejíž značná...
This diploma thesis on the topic "Administrative supervision of advertising" deals with regulation of advertising with focus on specifics of the administrative supervision and provides a comprehensive description and analysis of current legislation (substantive law and procedural law). The thesis deals with general rules laid down by the legislator for the content and distribution of advertising as well as special rules related to specific products. These products are: alcohol, tobacco products, medicinal products for human use and food. Legal regulation of these products is highly complex, strict or otherwise legally interesting and also often appears in the decision-making of administrative courts. The description and analysis of current legislation shows its complexity which is based on the ambiguity of interpretation resulting from the vague legal concepts. This ambiguity and uncertainty has an impact on the practical application, which is demonstrated by a number of practical examples and selected case law of administrative courts. Following the description and analysis of the rules of advertising, this thesis focuses on the specifics of administrative supervision with emphasis on deviations from the general rules. Attention is focused mainly on the definition of the powers of supervisory...