Reflexe jako manažerský nástroj při zavádění služby distanční podpory pro pacienty s onemocněním diabetes mellitus
Reflection as a management tool in implementing a distance support service for patients diabetes mellitus
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121852Identifikátory
SIS: 215951
Kolekce
- Kvalifikační práce [6567]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Povolná, Pavla
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
23. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Reflexe, diabetes mellitus, distanční podpora, akční výzkumKlíčová slova (anglicky)
Reflection, diabetes mellitus, distance support, action researchDiplomová práce se zabývá studováním vlivu reflexe na zavádění služby distanční podpory pro pacienty potýkající se s onemocněním diabetes mellitus. Jedná se o nově vznikající službu, která má za cíl podporovat pacienty s tímto chronickým onemocněním v dosažení a udržení uspokojivé kompenzace diabetu. Počet lidí potýkajících se s onemocněním diabetes mellitus každým rokem roste a v souvislosti s tím dochází k neustálému vývoji a modernizaci způsobů jeho léčby. Vzhledem k tomu, že základ léčby diabetu představuje pravidelná vlastní monitorace pacientů určitých dat, nabízí se u tohoto onemocnění možnost jejich sdílení a monitorace z další strany pro zajištění podpory v období mezi návštěvami lékaře. Služba popisovaná v této práci je založena právě na dálkovém monitorování a shromažďování dat sbíraných pacientem a spočívá v pravidelném telefonním kontaktu pacienta s pracovníkem služby, který by měl sloužit k podpoře pacienta k dosažení a následně k udržení individuálních cílů stanovených jeho ošetřujícím lékařem. Cílem diplomové práce je manažerské zavedení této nově vznikající služby do praxe se zaměřením na reflexi a její roli v procesu zavádění - zda k ní dochází, za jakých podmínek, jak ovlivňuje vznik a chod celé služby distanční podpory, a jak ji vnímají její pracovníci. Klíčová slova: reflexe,...
The thesis is studying an influence of the reflection on implementing support service in distance for patients dealing with diabetes mellitus. This new type of a service aims to support patients with this chronical illness to achieve and maintain satisfactory compensation of diabetes. Number of the people dealing with diabetes mellitus is increasing every year and there is a permanent development and ongoing modernization in methods of treating this disease. Because the basis of diabetes treatment is regular self-monitoring of patients, the disease offers the possibility of sharing and monitoring the data by another side to provide support in the period between doctor visits. The service described in thesis is based on a distance monitoring of data collected by patients and consists in a regular phone calls between a patient and a service worker that should serve as a support of the patient to achieve and then maintain his individual goals set by his endocrinologist. The objective of the thesis is to managerially implement this new support service in distance into a practice and research the role reflection plays in all the process - whether there exists any reflection, when it appears, how reflection influences the formation and working of the whole service of distance support, and how workers of...