Zobrazit minimální záznam

Media presentation of Kingdom Come: Deliverance videogame in selected media
dc.contributor.advisorKrobová, Tereza
dc.creatorPražák, Ondřej
dc.date.accessioned2020-10-13T10:14:04Z
dc.date.available2020-10-13T10:14:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121678
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na problematiku herních studií a zkoumá její provázanost se zpravodajskými médii. Vztah těchto oblastí je analyzován na případu počítačové hry Kingdom Come: Deliverance, se kterou čeští tvůrci slavili mezinárodní úspěch. Prostřednictvím obsahové analýzy je sledována především přítomnosti a způsob prezentace tohoto úspěšného herního projektu ve zpravodajském vysílání České televize v letech 2014 až 2019. S ohledem na úspěch hry je předpokládám, že došlo ve zpravodajství ke zvýšené medializaci nejen samotné hry, ale i herního odvětví jako takového. Kromě analýzy mediálních zmínek o hře se práce zaměřuje i na jejich kontextuální rámec a souvislosti, ve kterých bylo o českém projektu informováno. Vedle kvantitativního výzkumu zpravodajství České televize je práce doplněna o srovnání českých a zahraničních recenzí, které poskytuje širší pohled nejen na odlišný přístup ke hře v Česku a ve světě, ale nastiňuje význam i relevanci samotné hry pro případné zařazení do zpravodajského vysílání.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma theses focuses on the issue of game studies and examines its connection with the news media. The relationship between these areas is analysed on the case study of the computer game Kingdom Come: Deliverance that reached international success. This study uses content analysis to identify the presence and way of presentation of this game project in the Czech Television news since 2014 to 2019. Regarding the international success of the game, I presume that not only the game itself but also the gaming industry as such might been more captured in the news. In addition to the analysis of media mentions of the game, the work also focuses on their contextual framework and context in which the Czech project was discussed. In addition to quantitative research on Czech Television news, the work is supplemented by a comparison of Czech and foreign reviews, which provides a broader view not only of a different approach to the game in the Czech Republic and the world, but also outlines the importance and relevance of the game itself. Key Words Kingdom Come: Deliverance, Game studies, Czech PC Games, media analysis, quantitative researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKingdom Come: Deliverancecs_CZ
dc.subjectherní studiacs_CZ
dc.subjectčeské počítačové hrycs_CZ
dc.subjectmediální analýzacs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectKingdom Come: Deliveranceen_US
dc.subjectGame studiesen_US
dc.subjectCzech PC Gamesen_US
dc.subjectmedia analysisen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.titleMediální prezentace videohry Kingdom Come: Deliverance ve vybraných médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId204342
dc.title.translatedMedia presentation of Kingdom Come: Deliverance videogame in selected mediaen_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na problematiku herních studií a zkoumá její provázanost se zpravodajskými médii. Vztah těchto oblastí je analyzován na případu počítačové hry Kingdom Come: Deliverance, se kterou čeští tvůrci slavili mezinárodní úspěch. Prostřednictvím obsahové analýzy je sledována především přítomnosti a způsob prezentace tohoto úspěšného herního projektu ve zpravodajském vysílání České televize v letech 2014 až 2019. S ohledem na úspěch hry je předpokládám, že došlo ve zpravodajství ke zvýšené medializaci nejen samotné hry, ale i herního odvětví jako takového. Kromě analýzy mediálních zmínek o hře se práce zaměřuje i na jejich kontextuální rámec a souvislosti, ve kterých bylo o českém projektu informováno. Vedle kvantitativního výzkumu zpravodajství České televize je práce doplněna o srovnání českých a zahraničních recenzí, které poskytuje širší pohled nejen na odlišný přístup ke hře v Česku a ve světě, ale nastiňuje význam i relevanci samotné hry pro případné zařazení do zpravodajského vysílání.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma theses focuses on the issue of game studies and examines its connection with the news media. The relationship between these areas is analysed on the case study of the computer game Kingdom Come: Deliverance that reached international success. This study uses content analysis to identify the presence and way of presentation of this game project in the Czech Television news since 2014 to 2019. Regarding the international success of the game, I presume that not only the game itself but also the gaming industry as such might been more captured in the news. In addition to the analysis of media mentions of the game, the work also focuses on their contextual framework and context in which the Czech project was discussed. In addition to quantitative research on Czech Television news, the work is supplemented by a comparison of Czech and foreign reviews, which provides a broader view not only of a different approach to the game in the Czech Republic and the world, but also outlines the importance and relevance of the game itself. Key Words Kingdom Come: Deliverance, Game studies, Czech PC Games, media analysis, quantitative researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV