Uchazeč o studium v placených programech jako cílová skupina online persvaze FSV UK
An applicant for a paid study programme as a target audience of online persuasion by FSV UK
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121565Identifikátory
SIS: 222611
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vysoká škola, online marketing, marketing vysokých škol, persvaze, uchazeč, sociální sítě, SWOT, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
university, online marketing, marketing of higher education institutions, persuasion, social media, applicant, SWOT, quantitative research, qualitative researchPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na proces online persvaze uchazečů o studium v placených bakalářských a navazujících magisterských studijních programech na Fakultě sociálních věd, Univerzity Karlovy. Specifikem nabízených placených studijních programů je jejich multioborovost, cena a specifická cílová skupina, tím se propagace těchto programů vymezuje vůči propagaci českých studijních programů na FSV UK. Diplomová práce vychází z teorie, že nejúčinnějším nástrojem posledních let je online marketingová persvaze adresáta. Cílem práce je analyzovat postoje hlavních zúčastněných aktérů onlinové persvaze FSV UK. V práci jsou realizovány dva výzkumy (kvantitativní prostřednictvím dotazníkového šetření a kvalitativní prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s uchazeči a studenty) a analýza SWOT opírající se o teoretický rámec informací z prostředí vysokých škol, marketingu vysokých škol, marketingového mixu vysokých škol a persvazivních principů a nástrojů využívaných k přesvědčování uchazeče k podání přihlášky ke studiu na FSV UK. Práci uzavírá shrnutí zjištěných výsledků v návrhu optimalizace marketingové strategie pro Oddělení vnějších vztahů FSV UK.
The subject of the diploma thesis is the process of online persuasion in the case of higher education applicants for bachelor's and master's programmes at the Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK) subject to tuition fees. The selected programmes form a specific class within the set of study programmes offered by the faculty resulting in necessity of different promotion strategies. The specificity of these programmes lies in the primary focus on multidisciplinarity, specific target group and the requirement of tuition fee payment. Online marketing and the recipient's persuasion being an effective tool gaining attention rapidly in recent years is the focus of this thesis. The attitudes of the main actors involved in the online persuasion in case of FSV UK are analyzed employing both quantitative (a questionnaire survey) and qualitative (semi-structured interviews with applicants and students) approaches. A SWOT analysis is performed based on a theoretical framework of information from universities, university marketing, marketing mix of universities and the persuasive principles and tools used to persuade the applicants to apply for studies at FSV UK. The work concludes with a summary of results obtained in a proposal of marketing strategy optimization for the Department of Public...