Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Representation of History in Videogames: A Case Study of "Kingdom Come: Deliverance"
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121361Identifikátory
SIS: 188923
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švarný, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
2. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
počítačová hra|Kingdom Come: Deliverance|historie a videohry|historické RPG|reprezentace historieKlíčová slova (anglicky)
videogame|Kingdom Come: Deliverance|history in videogames|historical RPG|representation of historyI přes to, že v současné době (údaj k červenci 2020) pět z dvaceti nejprodávanějších her na herní platformě Steam nějakým způsobem zpracovává historii, existuje jen velmi málo empirických dat o tom, jakým způsobem hráči vnímají a přistupují k historii prezentované skrze toto médium. Tato práce se proto zabývá vztahem hráče k takto prezentované historii. Na případové studii hry Kingdom Come: Deliverance, která byla vydána v roce 2018 vývojářskou společností Warhorse Studios s.r.o. a jejíž děj je zasazen do Posázaví v roce 1403, budu hledat odpověď na výzkumnou otázku, jak hráči vnímají a jak moc je pro ně důležité věrné zobrazení historie ve hře. Byly zformulovány tyto tři hypotézy: 1. Hráči považují hru Kingdom Come: Deliverance za věrné zobrazení historie. 2. Pro hráče je důležité, aby byla hra Kingdom Come: Deliverance historicky přesná. 3. Hráči si autenticitu informací zobrazených ve hře Kingdom Come: Deliverance ověřují. Prvotním výzkumem největších českých i zahraničních diskuzních fór a podrobnou rešerší stránek na sociálních sítích, zabývajících se zkoumanou hrou, jsme kombinací kvantitativního a kvalitativního přístupu byli schopni vytvořit dotazník. Během několika dní jsme tak byli schopni nasbírat odpovědi od tisíce unikátních respondentů. Rozborem dat a jejich následnou syntézou jsme byli...
Although currently (as of July 2020) five of the twenty best-selling videogames on gaming platform Steam processes history in one way or another, there is very little empirical data on how players perceive and approach the history presented through this medium. This work is therefore focused on players relationship to history presented in this way. Case study of game Kingdom Come: Deliverance, which was introduced in 2018 by development company Warhorse Studios s.r.o., and which storyline is set in Posázaví in 1403 A.D., I will be looking for an answer to the scientific question on how the players perceive the game and how important for them is a truthful presentation of history in the game. There were three hypotheses established for our research: 1. The players believe the game Kingdom Come: Deliverance is truthful presentation of history. 2. It is important for the players, that the game Kingdom Come: Deliverance is historically accurate. 3. Players are investigating the authenticity of information in the game Kingdom Come: Deliverance. By primary research of biggest Czech and international discussion forums, and elementary exploration of social media sites interested in the game in question, using combination of quantitative and qualitative approach, we were able to form a questionnaire. Within a couple...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití historie první světové války v médiu počítačových her
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠindelář, Jakub (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 18. 6. 2018Práce je komparativní případovou studií, která aplikuje typologii využití historie S. A. Metzgera a R. J. Paxtona na počítačových hrách Battlefield 1 a Valiant Hearts s tematikou první světové války. Cílem práce je hry ... -
Duchové dějiny v kontextu české a evropské historiografie 19. a 20. století
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČtvrtník, Mikuláš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 9. 12. 2015Základní tematický rámec a východisko dizertační práce představuje historiografický směr duchových dějin, jak se rozvíjel zejména v německém prostředí pod pojmem Geistesgeschichte, v české historiografii pak jako duchové ... -
The late socialist Czechoslovak ethnography and folklore studies and its influence on the Czech tradition of sociocultural anthropology after 1989
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBalaš, Nikola (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2020)Datum obhajoby: 2. 12. 2020Předkládaná práce se snaží prozkoumat československou etnografii a folkloristiku v období pozdního socialismu a poskytnout tím základ pro pochopení postsocialistické transformace etnografie v antropologii a etnologii. ...