Hodnocení techniky běhu u dětí mladšího školního věku
Evaluation of running technique in children of younger school age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121318Identifikátory
SIS: 224326
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pádivý, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
16. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
běh, mladší školní věk, odraz, běžecký krok, vertikální a horizontální pohyb těžiště, pohyb horních končetinKlíčová slova (anglicky)
running, younger school age, reflection, running step, vertical and horizontal movement of center of gravity, movement of upper limbsNázev: Hodnotící kritéria v technice běhu u mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je provést hodnotící kritéria v technice běhu u mladšího školníku věku. U vybraných dětí jsem pozorovala jejich techniku běhu v jednotlivých kritérií. Ze získaných dat budeme dále zjišťovat jak a v čem se vybrané děti zlepšily. Budeme pozorovat a posuzovat jednotlivá kritéria, která nám pomohou k celkové technice v běhu. Metody: Při výzkumu byla použita metoda experimentu, tedy pozorování a měření za uměle navozených podmínek. Výsledky: Zjistila jsem, že u dětí mladšího školního věku se lze po dobu dvou měsíců razantně zlepšit v dané technice běhu. V tomto období mají děti velký potenciál naučit se novým pohybům. Domnívám se, že opakovaná specifická běžecká cvičení pomáhají ke zlepšení techniky v běhu. Klíčová slova: odraz, běžecký krok, vertikální a horizontální pohyb těžiště, pohyb horních končetin
Title: Evaluation criteria in running techniques in younger school age Objectives: The aim of this work is to perform the evaluation criteria in running technique in younger janitor age. In selected children I observed their technique of running in individual criteria. From the obtained data we will further find out how and in what the selected children improved. We will observe and assess individual criteria that will help us to the overall technique in the run. Methods: The experimental method of observation and measurement under artificially induced conditions was used. Results: I have found that children of younger school age can be significantly improved in the running technique for two months. In this period, children have great potential to learn new movements. I think that repeated specific running exercises help to improve the technique in running. Keywords: reflection, running step, vertical and horizontal movement of center of gravity, movement of upper limbs