Využití české tiskové kanceláře k účelu propagandy
Use of the Czech Press Agency for the purpose of propaganda
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121267Identifikátory
SIS: 215382
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunečková, Ludmila
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
16. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Československá tisková kancelář, Česká tisková kancelář, četka, ČTK, vláda, stát, stranaKlíčová slova (anglicky)
Czechoslovak press agency, Czech press agency, četka, ČTK, government, state, partyBakalářská práce ,,Využití České tiskové kanceláře k účelu propagandy" se věnuje vztahu České tiskové kanceláře, státu a jeho exekutivy v sedmi obdobích od roku 1918 do roku 1993. V teoretické části vymezuje status a úlohu České tiskové kanceláře ve vztahu ke státu a vládě na základě legislativy v každém ze sedmi sledovaných období. V praktické části pak analyzuje deset náhodně vybraných zpráv informujících o aktivitách vlády ze tří dobových periodik v každém ze sledovaných období. Každá ze zpráv obsahuje alespoň jedno z klíčových slov vláda, strana, ministr nebo stát a je produktem Československé/České tiskové kanceláře. Hlavním cílem práce je jasně vymezit vztah České tiskové kanceláře a státu. Následně pomocí kvalitativní analýzy zpráv demonstrovat jak se tento vztah přímo promítal do obsahu zpravodajství agentury. Například, jak se proměňovala komunikace státu s Českou tiskovou kanceláří a jak se proměňovala komunikace s veřejností prostřednictvím České tiskové kanceláře v každém ze sledovaných období. Práce obsahuje komparaci dvou vybraných sledovaných období (pražského jara a perestrojky), ve kterých jsou porovnávány odlišnosti, nebo podobnosti způsobu jakým byla agentura státem a jeho exekutivou využívána coby státní propaganda. Období pražského jara a perestrojky byla pro komparaci vybrána...
Diploma thesis ,,Use of the Czech press agency for the purpose of propaganda" analyses the relationship between the Czech press agency, state and its executive in seven time periods from 1918 - 1993. Theoretical aim of this work is to delimitate the status and mission of the Czech press agency in relation to the state and its executive in each of the seven chosen periods, based on the official legislation. Practical part focuses on an analysis of ten randomly chosen news stories concerning government's activities from three different journals in each of the seven periods. Each analysed story contains one of the keywords government, party, minister or state. Each story is also produced by the Czechoslovak/Czech press agency. Main target of this work is to delimitate clearly the relationship between the Czech press agency and the state, then subsequently demonstrate, using qualitative analysis, how was this relationship reflected in the content of agency's news. For example, how was the communication between the Czech press agency and the state changing and how was the communication between the state and the public through the Czech press agency changing in each of the analysed periods. This work contains a comparison of two chosen analysed periods (prague spring and perestrojka). It compares...