K počítači připojené senzory jako prostředek inovace přípravy učitelů chemie
Senzors Attachable to Computers as a Means of Inovation in Pre-service Chemistry Teacher Training
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121215Identifikátory
SIS: 141118
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chroustová, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
měřící systém, badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání, experiment, přírodovědný kroužekKlíčová slova (anglicky)
measuring systems, Inquiry-Based Science Education, experiment, science courseTato diplomová práce se věnuje prostředku inovace přípravy učitelů chemie. Teoretická část pojednává o reformách českého školství, o měřících systémech, především o systému Vernier, o badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání a také o projektu implementace krajského akčního plánu. Experimentální část se zaměřuje na ověření několika pokusů, kde byly použity senzory teploty a čidlo siloměr od systému Vernier, a možností jejich zavedení do výuky budoucích učitelů chemie. Dále se práce věnuje zavedení měřícího systému Vernier na vybranou střední školu. Úspěšnost zavedení měřícího systému byla ověřena formou rozhovoru s učitelkou a vedením školy. Po zavedení systému byl na škole spuštěn úspěšný přírodovědný kroužek.
This master's thesis deals with the means of innovation in the training of chemistry teachers. The theoretical part deals with the reforms of the Czech education system, measuring systems, especially the Vernier system, Inquiry-Based Science Education and also the project of implementation of the regional action plan. The experimental part focuses on the verification of several experiments, where temperature sensors and a force sensor from the Vernier system were used, and the possibility of their introduction into the teaching of future chemistry teachers. Furthermore, the work deals with the introduction of the Vernier measuring system for a selected high school. The success of the implementation of the measuring system was verified in the form of an interview with the teacher and the school management. After the introduction of the system, a successful science course was started at the school.
