Proměny v pojetí ženství v Harper's Bazaar po jeho uvedení na český trh ve srovnánín s časopisem Žena a móda (1988)
Transformations of the feminity in the Harper's Bazaar magazine after its introduction to the Czech market in comparison to the Žena a móda magazine (1988)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121121Identifikátory
SIS: 215144
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
14. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ELLE, Žena a móda, ženství, kvalitativní analýza, časopisy pro ženyKlíčová slova (anglicky)
ELLE, Žena a móda, womanhood, qualitative analysis, women's magazinesTato bakalářská práce se zabývá proměnou v pojetí ženství v oproti časopisu Žena a móda. Práce se snaží zachytit změny v pojetí ženství, které na území České republiky přichází v společenskou transformací po roce 1989. Z tohoto důvodu vzorek analytické části obsahuje čísla časopisu Žena a móda a čísla teoretické části jsou představeny různé pohledy na pojetí ženství, dále taky charakteristiky a historický exkurz obou módních periodik. metodologické části práce představuje kvalitativní obsahovou a obraz jež jsem zvolila jako nástroje pro zachycení předpokládaných rozdílů. V analytické části se práce již zabývá samotnou analýzou jednotlivých rozdílů v předem zvolených dimenzích šablonách.
Bachelor thesis is dealing with a change of the concept of womanhood in the ELLE magazine as a first foreign fashion medium which was issued in the Czech Republic after the political- social transformation in the year 1989. As an opposite medium serves the Žena a móda (=Woman and fashion) magazine. The changes will be observed on issues of the ELLE magazine which were published in the year 1994, that meaning the first year on the Czech market. In the case of the Žena a móda magazine, subjected publications will be from the year 1988. Womanhood will be presented in the theoretical part of the thesis, characterics and history of fashion magazines will be then presented together with a short history of the ELLE magazine and same with Žena a móda. Qualitative content and picture analytics will be explained in methodological part of the thesis which I chose as a tool to capture the expected differences. The analytic part is analyzing single specific differences in beforehand chosen dimensions.