Proporcionalita čtyř dovedností ve výuce německého jazyka v sekundárním vzdělávání
Proportion of four skills in lessons of German Language on secondary level
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121066Identifiers
Study Information System: 120686
Collections
- Kvalifikační práce [18636]
Author
Referee
Švermová, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - German language
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Vícejazyčnost, řečové dovednosti, mediální a komunikativní kompetence, odlehčovací, vyrovnávací cvičení, výukové metody, profil skupiny, žákovské portfolio, porozumění viděnému, slyšenému, autentické, didaktizované videotexty, referenční úrovně, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, němčina jako cizí jazykKeywords (English)
multilingualism, target skills, media literacy, communicative competence, exonerating exercises, teaching methods, group profile, pupil portfolio, listening, visual comprehension, authentic, didactic video texts, reference levels, Common European Framework of Reference for Languages, German as a foreign languagePROPORCIONALITA ČTYŘ ŘEČOVÝCH DOVEDNOSTÍ VE VÝUCE NĚMČINY JAKO CIZÍHO JAZYKA (S DŮRAZEM NA POSTAVENÍ DOVEDNOSTI POSLECHU S POROZUMĚNÍM) THE PROPORTIONALITY OF FOUR LANGUAGE SKILLS IN TEACHING GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE. (FOCUSED ON THE SKILL OF LISTENING COMPREHENSION) PROPORTIONALITÄT VON VIER ZIELFERTIGKEITEN IM DAF- UNTERRICHT (SCHWERPUNKT : STELLUNG DES HÖRVERSTEHENS) Klíčová slova: Vícejazyčnost, řečové dovednosti, mediální a komunikativní kompetence, odlehčovací / vyrovnávací cvičení, výukové metody, profil skupiny, žákovské portfolio, porozumění viděnému / slyšenému, autentické / didaktizované videotexty, referenční úrovně, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, němčina jako cizí jazyk. Tato rigorózní práce se věnuje postavení základních řečových dovedností v pozičních dokumentech RE, v kurikulárních dokumentech a následně uvádí prostředky, metodické postupy a organizační formy výuky, které mohou přispět k jejich efektivnímu nácviku. Práce se soustřeďuje zejména na nácvik jedné z cílových řečových dovedností, a to na poslech s porozuměním, a uvádí konkrétní ukázky výcviku včetně vizuální podpory a v souladu se současnými výukovými trendy funkčně zapojuje do výuky práci s médii ve výuce cizích jazyků (němčina jako cizí jazyk) na českém gymnaziálním stupni. Jako výchozí bod sloužily vybrané...
- 2 - KARLOVA UNIVERZITA PEDAGOGICKÁ FAKULTA KATEDRA NĚMECKÉHO JAZYKA PROPORCIONALITA ČTYŘ DOVEDNOSTÍ VE VÝUCE NĚMČINY JAKO CIZÍHO JAZYKA (S DŮRAZEM NA POSTAVENÍ POSLECHU S POROZUMĚNÍM) PROPORTIONALITY OF THE FOUR TARGET SKILLS IN GFL CLASSES (FOCUS: POSITION OF LISTENING COMPREHENSION) PROPORTIONALITÄT VON VIER ZIELFERTIGKEITEN IM DAF- UNTERRICHT (SCHWERPUNKT : STELLUNG DES HÖRVERSTEHENS) RIGORÓZNÍ PRÁCE 2020 Mgr. Markéta ŠVADLENOVÁ - 3 - - 4 - Švadlenová, M. Proportionality of four target skills in GFL lessons (Focus: position of listening comprehension) .Tábor, 2020. Keywords: multilingualism, target skills, media literacy, communicative competence, exonerating exercises, teaching methods, group profile, pupil portfolio, listening / visual comprehension, authentic / didactic video texts, reference levels, Common European Framework of Reference for Languages, German as a foreign language This work focuses on the position of the four language skills in basic documents of the Council of Europe as well as in curricular documents and deals with means, methodical procedures and organizational forms of teaching that can lead to an effective development of language/target skills. The work is primarily devoted to the development of listening comprehension as one of the most demanding and diverse skills, and...