Kombinatorika v prostředí didaktických her na 1. stupni ZŠ
Combinatorics in didactic games at primary school
rigorózní práce (UZNÁNO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120887Identifikátory
SIS: 224054
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
didaktická hra, kombinatorika, kombinační a logické myšlení, efektivní a zajímavá matematika, žák prvního stupně základní školyKlíčová slova (anglicky)
didactic game, combinatorics, combinatorial and logical thought, effective and interesting mathematics, a pupil of primary schoolDiplomová práce pojednává o problematice kombinatoriky na prvním stupni základních škol. Je zaměřena na tvorbu souboru didaktických her, které rozvíjejí logicko-kombinační myšlení, podněcují vlastní poznávací aktivitu žáků a jejich aktivní spoluúčast ve vyučování. Tyto didaktické hry jsou v rámci experimentálního šetření realizovány ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy a na základě aplikace testů, podrobných kazuistik vybraných žáků a dotazníkového průzkumu je vyhodnocena jejich účinnost. Klíčové pojmy: didaktická hra, kombinatorika, kombinační a logické myšlení, efektivní a zajímavá matematika, žák prvního stupně základní školy
The graduation thesis deals with problematics of combinatorics at primary school. It is focused on creation of a set of didactic games, which develope logical-combinatorial thinking and are based on pupils' own cognitive activity and on their active participation in teaching. These didactic games are implemented in teaching mathematics at primary school within an experimental survey and their effectiveness is evaluated based on test application detailed case studies of selected pupils and a questionnaire survey. Key words: didactic game, combinatorics, combinatorial and logical thought, effective and interesting mathematics, a pupil of primary school