Vliv barevného minivolejbalu na šestkový volejbal
The influence of Coloured Mini Volleyball on six-volleyball
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120317Identifiers
Study Information System: 216480
Collections
- Kvalifikační práce [8829]
Author
Advisor
Referee
Kočíb, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
31. 8. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
děti, pohybové schopnosti, trénink, hráč, kategorieKeywords (English)
children, motoric skills, training, player, categoriesNázev práce: Vliv barevného minivolejbalu na šestkový volejbal Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit na základě získaných informací, jak trenéři minivolejbalu přistupují k trénování dětí v mladším školním věku, jak působí na rozvoj jejich pohybových schopností a volejbalových dovedností a dále zda tato forma volejbalu dokáže děti vhodně připravit pro budoucí šestkový volejbal. Metody práce: Pro splnění tohoto cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s metodou dotazování. Dotazník byl rozeslán trenérům minivolejbalu elektronickou poštou. Získané informace byly rozebrány v diskusi a byl z nich vyvozen závěr. Výsledky práce: Výsledky jsou zobrazeny pro lepší přehlednost v tabulkách, grafech a jsou doplněny komentářem. Získaná data byla vyhodnocena a porovnána s literaturou a doporučeními odborníků. Klíčová slova: děti, pohybové schopnosti, trénink, hráč, kategorie
Title: The influence of Colored Mini Volleyball on six-volleyball Objective: The aims of this bachelor's theses is to find out, on the basis of gained information, how mini volleyball coaches approach the training of children at a young school age and how they develop their motoric skills and volleyball skills, and whether this form of volleyball can suitably prepare children for six-volleyball. Methods: Quantitative research with the method of questioning was chosen to meet this goal. The questionnaire was sent to the mini volleyball coaches by e-mail. The information obtained was discussed in the discussion part of the work and a conclusion was made from them. Results: The findings are displayed for better orientation in tables, graphs and are accompanied by commentaries. The obtained data were evaluated and compared with the literature and recommendations of experts. Keywords: children, motoric skills, training, player, categories