Marketingový výzkum image značky s běžeckým sortimentem
Marketing research of brand image with running assortment
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120232Identifiers
Study Information System: 213734
Collections
- Kvalifikační práce [8829]
Author
Advisor
Referee
Procházka, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 8. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketingový výzkum, branding, sportovní značka, image značky, běžecké vybaveníKeywords (English)
marketing research, branding, sports brand, brand image, running equipment1 Abstrakt Název: Marketingový výzkum image značky s běžeckým sortimentem Cíle: Cílem bakalářské práce je identifikovat nynější image značky Mizuno z hlediska uživatelů běžeckého vybavení na UK FTVS prostřednictvím marketingového výzkumu. Jedná se o zjištění, jaké asociace si respondenti spojují se značkou, jak značku vnímají, jejich povědomí o značce související s určitou znalostí značky a v neposlední řadě jejich zkušenost se značkou. Na základě výsledků z realizovaného výzkumu budou poté navržena opatření, jež by vedla ke zlepšení jak dílčích dojmů a představ, tak i celkového image značky Mizuno a pomohla k vylepšení jejího postavení na českém trhu. Metody: Metodou práce je marketingový výzkum realizovaný za využití elektronického dotazování. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že respondenti disponují vcelku přijatelnými znalostmi o původu značky Mizuno, jejím logu a o její autentické běžecké technologii. Jen málokdo z dotázaných však dokázal správně identifikovat slogan značky Mizuno, což vzhledem k tomu, o jak důležitý prvek značky se jedná, není příliš povzbudivé. Pokud jde o povědomí mezi respondenty, při spojení s během se značka Mizuno umístila až na 5. pozici, a to za značkami jako je Nike, Adidas, Asics či Reebok. Přičemž poslední dvě jmenované značky pak dle mínění respondentů představují...
1 Abstract Title: Marketing research of brand image with running assortment. Objectives: The aim of the bachelor's thesis is to identify the current image of the Mizuno brand in terms of users of running equipment at UK FTVS through marketing research. It is about finding out, what associations respondents associate with the brand, how they perceive the brand, their awareness of the brand related to a certain knowledge of the brand and last but not least, their experience with the brand. Based on the results of the research, measures will be proposed that would lead to the improvement of both partial impressions and ideas as well as the overall image of the Mizuno brand and help to improve its position on the Czech market. Methods: The method of work is marketing research carried out using electronic research. Results: The results of the study show that the respondents have a fairly acceptable knowledge about the origin of the Mizuno brand, its logo and its authentic running technologies. However, few respondents were able to correctly identify the Mizuno brand slogan, which is not very encouraging given the importance for the brand. In terms of awareness among respondents, in connection with the run the Mizuno brand ranked 5th behind brands such as Nike, Adidas, Asics or Reebok. The last two mentioned...