Zákaz diskriminace spotřebitelů při poskytování zboží a služeb
Discrimination againts consumer in the provision of goods and services
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119679Identifikátory
SIS: 206591
Kolekce
- Kvalifikační práce [13750]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáček, Tomáš
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
13. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
diskriminace, spotřebitel, svoboda projevuKlíčová slova (anglicky)
discrimination, consumer, freedom of expressionDiskriminace spotřebitele při poskytování zboží a služeb Abstrakt Tématem této diplomové práce je zákaz diskriminace spotřebitele při poskytování zboží a služeb. V poslední době se toto téma dostalo objektu zájmu díky nálezu Ústavního soudu ze dne 17. dubna 2019, ve kterém se ústavní soud zabýval diskriminací spotřebitele přímo. Cílem této práce je analyticky rozebrat pojem diskriminace v oblasti poskytování zboží a služeb a porovnat princip zákazu diskriminace s dalšími principy působícími protichůdně. Z toho důvodu je práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Po úvodu následuje část, která se plně věnuje rozboru pojmu diskriminace spotřebitele a dalších pojmů s tímto termínem souvisejících. Druhá část práce se zabývá principy, proti kterým princip zákazu diskriminace přímo působí. První část s názvem Diskriminace spotřebitele je rozdělena do pěti kapitol. Hlavní úvodní kapitola se detailně věnuje analýze pojmu diskriminace a v jednotlivých podkapitolách se zabývá diskriminačními kritérii. Druhá kapitola zmiňuje případy rozdílného zacházení, které z titulu zákona nejsou a nemohou být považovány za diskriminaci spotřebitele. Ve třetí kapitole je věnován prostor vysvětlení pojmu nepřímé diskriminace. Čtvrtá kapitola shrnuje právní zakotvení zákazu diskriminace spotřebitele v českém právním řádu, včetně...
Discrimination againts consumer in the provision of goods and services Abstract The topic of this thesis is the prohibition of discrimination of consumers in the provision of goods and services. Recently, this issue has been the object of interest thanks to the Constitutional Court's judgment from 17 April 2019, in which the Constitutional Court dealt with consumer discrimination directly. The aim of this thesis is to analyse the concept of discrimination in the area of provision of goods and services and to compare the principle of non-discrimination with other principles acting in conflict. For this reason, the thesis is divided into two main parts. The introduction is followed by the first part that is fully devoted to the analysis of the concept of consumer discrimination and other terms related to it. The second part of the work deals with the principles against which the principle of non-discrimination directly acts. The first part, entitled Consumer Discrimination, is divided into five subchapters. The main introductory chapter deals in detail with the analysis of the concept of discrimination and deals with discriminatory criteria in individual subchapters. The second chapter mentions cases of different treatment, which by law are not and cannot be considered as discrimination of the consumer. The...