Mistr Michelské madony a jeho příchod do střední Evropy
Master of the Madonna from Michle and his arrival in Central Europe
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119564Identifikátory
SIS: 211268
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klípa, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
15. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mistr michelské madony|gotické sochařství|řezbářství|14. stoletíKlíčová slova (anglicky)
Master of Madonna from Michle|gothic sculpture|woodcarving|14th centuryKlíčová slova Mistr Michelské madony, gotické sochařství, řezbářství, 14. století Abstrakt Mistr Michelské madony a jeho příchod do střední Evropy Práce se věnuje několika problémům týkajícím se tzv. Mistra Michelské madony, hypotetické řezbářské dílny, která do Českých zemí přinesla lineárně stylizovaný řezbářský projev porýnské poklasické gotiky. Po rozboru jednotlivých chronologických koncepcí se zaměří na možné objednavatele nejstarších prací dílny, kteří by stáli za příchodem dílny do střední Evropy. Konkrétní hypotézu přinese na základě studia historické situace kláštera Sankt Florian, odkud pochází nejstarší dílo skupiny. V katalogové části představím čtrnáct dochovaných děl s dílnou úzce spojovaných.
Keywords Master of the Madonna from Michle, gothic sculpture, woodcarving, 14th century Abstract Master of the Madonna from Michle and his arrival in Central Europe This work addresses several issues regarding so-called Master of the Madonna from Michle, a hypothetical woodcarving workshop that brought a linear style of Rhineland's post-classical gothic to the Czech Lands. After analysing the chronological concepts formulated in the specialized literature, I will focus on possible donors who commissioned the workshop's oldest works and would initiate the workshop's arrival in Central Europe. A specific hypothesis will be made on the basis of historical situation of the Sankt Florian monastery, where the group's oldest work originates. In the catalogue section, I present fourteen surviving works closely connected with the workshop.