Umělá inteligence pro hru Carcassonne - Objevitelé
Artificial intelligence for the Game Carcassonne: The Discovery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119448Identifikátory
SIS: 223325
Kolekce
- Kvalifikační práce [11211]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zelinka, Mikuláš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
7. 7. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hra, Carcassonne - Objevitelé, umělá inteligence, Monte Carlo metody, ExpectiminimaxKlíčová slova (anglicky)
game, Carcassonne - The Discovery, artificial intelligence, Monte Carlo methods, ExpectiminimaxBakalářská práce se zabývá vývojem umělých inteligencí pro hru Carcassonne - Obje- vitelé. V této práci jsou představeny různé metody pro vytvoření umělé inteligence. Jsou zde vytvořeny heuristické funkce zaměřující se na různé aspekty hry. Pro prohledávání stavového prostoru hry jsou použity Monte Carlo metody a algoritmus Expectiminimax. Navržené metody umělých inteligencí jsou implementovány a experimentálně porovnány pomocí simulací vzájemných střetnutí. Jsou zde představeny a vysvětleny získané vý- sledky her umělých inteligencí. V rámci simulační prostředí jsou implementovány pro- gramy umožňující hru umělých i lidských hráčů s důrazem na automatickou dávkovou simulaci her umělých inteligencí. 1
The bachelor paper deals with the development of an artificial intelligence for the game Carcassonne - The Discovery. Different approaches for designing an artificial intel- ligence are presented. Heuristic functions based on various aspects of the game. Monte Carlo methods and the Expectiminimax algorithm are used for state space of the game. The designed methods are implemented and experimentally tested and compared by simulations of the game between the artificial players. Results of the experiment are pre- sented and explained. The simulation environment consists of multiple programs for the game simulation of both artificial and human players. A batch simulation of the artificial intelligence is emphasized. 1