Zobrazit minimální záznam

Male teachers' professional identity and motivation in the context of feminisation of the teaching profession
dc.contributor.advisorZábrodská, Kateřina
dc.creatorProcházková, Barbora
dc.date.accessioned2020-07-24T08:04:37Z
dc.date.available2020-07-24T08:04:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119304
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on professional identity and motivation of male teachers in the context of feminization of the teaching profession, specifically in the sector of pre-primary education. The main aim of the thesis is to explore issues related to the position of a male teacher in pre-primary education in the context of the Czech educational environment. The thesis is divided into two parts. The theoretical part introduces issues of professional identity and motivation in relation to the teaching profession. The author also discusses the teaching profession, pre-primary education, and particularly the representation of male teachers in the pre-primary sector in the Czech Republic as well as in other European countries. The emphasis is on the discussion of the most significant challenges of male teachers, as they have been identified in international research. The empirical part of the thesis is based on qualitative research conducted using a method of Interpretative phenomenological analysis (IPA). The data were collected via semi- structured interviews with three male teachers. The findings of the IPA analysis consist of six themes identified across all three interviews. These themes are: Positive responses and family support, Satisfaction in the teaching profession, Astonishment of the...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá profesní identitou a motivací mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelského povolání, specificky v rámci předškolního vzdělávání. Hlavním cílem práce je prozkoumat problematiku působení mužů-učitelů v předškolním vzdělávání ve vztahu k českému vzdělávacímu prostředí, a to z perspektivy mužů samotných. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část má za cíl představit problematiku profesní identity a motivace ve vztahu k učitelské profesi. V této části práce se zabývám učitelskou profesí a předškolním vzděláváním v kontextu genderových rozdílů, například zastoupením mužů-učitelů v něm, a to jak na území České republiky, tak v dalších evropských státech. Důraz je kladen na nejčastější problémy mužů-učitelů při výkonu jejich profese vyplývající ze zahraničních výzkumů. Empirická část práce se zakládá na kvalitativním výzkumu provedeným metodou tzv. Interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se třemi muži-učiteli působícími ve státních mateřských školách. Výsledky výzkumu mají podobu identifikace šesti témat sdílených napříč rozhovory, a to: Pozitivní reakce a podpora rodiny, Spokojenost v profesi učitele, Údiv širšího okolí, Seberealizace a seberozvoj, Od obav k přijetí, Výlučnost muže v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTeaching profession|professional identity|professional motivation|pre-primary Education|feminization of teaching profession|gender|male teachers|qualitative research Interpretative Phenomenologicen_US
dc.subjectPovolání učitele|profesní identita|profesní motivace|předškolní vzdělávání|feminizace učitelského povolání|gender|muži-učitelé|kvalitativní výzkum|interpretativní fenomenologická analýza (IPA)cs_CZ
dc.titleProfesní identita a motivace mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelské profesecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId211048
dc.title.translatedMale teachers' professional identity and motivation in the context of feminisation of the teaching professionen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá profesní identitou a motivací mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelského povolání, specificky v rámci předškolního vzdělávání. Hlavním cílem práce je prozkoumat problematiku působení mužů-učitelů v předškolním vzdělávání ve vztahu k českému vzdělávacímu prostředí, a to z perspektivy mužů samotných. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část má za cíl představit problematiku profesní identity a motivace ve vztahu k učitelské profesi. V této části práce se zabývám učitelskou profesí a předškolním vzděláváním v kontextu genderových rozdílů, například zastoupením mužů-učitelů v něm, a to jak na území České republiky, tak v dalších evropských státech. Důraz je kladen na nejčastější problémy mužů-učitelů při výkonu jejich profese vyplývající ze zahraničních výzkumů. Empirická část práce se zakládá na kvalitativním výzkumu provedeným metodou tzv. Interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se třemi muži-učiteli působícími ve státních mateřských školách. Výsledky výzkumu mají podobu identifikace šesti témat sdílených napříč rozhovory, a to: Pozitivní reakce a podpora rodiny, Spokojenost v profesi učitele, Údiv širšího okolí, Seberealizace a seberozvoj, Od obav k přijetí, Výlučnost muže v...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on professional identity and motivation of male teachers in the context of feminization of the teaching profession, specifically in the sector of pre-primary education. The main aim of the thesis is to explore issues related to the position of a male teacher in pre-primary education in the context of the Czech educational environment. The thesis is divided into two parts. The theoretical part introduces issues of professional identity and motivation in relation to the teaching profession. The author also discusses the teaching profession, pre-primary education, and particularly the representation of male teachers in the pre-primary sector in the Czech Republic as well as in other European countries. The emphasis is on the discussion of the most significant challenges of male teachers, as they have been identified in international research. The empirical part of the thesis is based on qualitative research conducted using a method of Interpretative phenomenological analysis (IPA). The data were collected via semi- structured interviews with three male teachers. The findings of the IPA analysis consist of six themes identified across all three interviews. These themes are: Positive responses and family support, Satisfaction in the teaching profession, Astonishment of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV