Užívání tištěných a online médií mezi ženami a muži na mateřské nebo rodičovské dovolené
Use of print and online media among women and men on maternity or parental leave
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119034Identifikátory
SIS: 211963
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mateřská dovolená, rodičovská dovolená, rodičovství, užívání médií, vztah k médiím, role médií, kvalitativní výzkum, zakotvená teorieKlíčová slova (anglicky)
Maternity leave, parental leave, parenthood, use of media, relation to media, role of media, qualitative research, grounded theoryDiplomová práce se zabývá úlohou médií v životě "mladých" rodičů. Teoretická část přestavuje aktuální trendy v přístupu k tištěným a online médiím u vybrané cílové skupiny, a tou jsou ženy a muži na mateřské a rodičovské dovolené. Stěžejní otázkou je, jakým způsobem přistupuje konkrétní skupina lidí k mediálním obsahům. Změnil se subjektivně jejich vztah k médiím v této nové životní roli? Výzkumnou metodou jsou kvalitativní rozhovory s celkem deseti respondenty (sedm žen a tři muži). Analýza rozhovorů vychází z postupů zakotvené teorie - nejprve na úrovni otevřeného kódování, následně axiálního kódování. Na závěr práce jsou shrnuty vyzkoumané poznatky mimo jiné o skutečnosti, zda nebo do jaké míry si dotazovaní uvědomují změny ve vztahu k médiím v důsledku rodičovství.
The thesis deals with the role of media in the life of "young" parents. The theoretical part presents the current trends in the attitude to printed and online media for a selected target group, specifically women and men on maternity and parental leave. The principal question of the thesis is the attitude of a selected group of people to the media content. Has the relation to the media subjectively changed in this new life role? The research method is a qualitative interview with ten respondents (seven women and three men). The analysis is based on methods of grounded theory - first at the level of open coding, then the axial coding. The conclusion summarizes the researched findings, and among other things, whether the interviewees see changes in their relation to the media due to parenthood and if they do, which changes they realize.